فرماندار «دیر» در جلسه مدیریت بحران گفت: نگاه مطلوب قطر به بندر «دیر» موجب افزایش مراودات دریایی و تجاری ایران و قطر می‌گردد.

به گزارش آماج خبر؛ از شهرستان دیر، مد شدید دریا که با نام «طغیاله» شناخته می‌شود بامداد جمعه، ۲۶ فروردین‌ماه در بندر دیر موجب خسارت به قایقداران صیاد شد ؛که در پی این حادثه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به این بحران، با حضور مدیرکل مدیریت بحران و مدیرکل شیلات و اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دیر برگزار شد.

 

کوروش دهقان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر در مرحله پیشگیری خوب عمل کنیم در مراحل دیگر مدیریت بحران خسارت کمتری را متحمل می‌شویم و بر اساس قانون همه دستگاه‌های اجرایی برای ورود به امر مدیریت بحران موظف هستند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با تاکید نسبت به استفاده از گروه‌های جهادی و آموزش تخصصی در زمینه جلوگیری و پیشبینی از خطرات احتمالی بیان داشت: فضای مجازی ظرفیت مطلوبی است که باید در امر آموزش مدیریت بحران به تمامی مردم، از آن استفاده کرد.

 

دهقان نسب با بیان اینکه آموزش از ارکان اصلی مدیریت بحران است، اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی برای ارزیابی در همه امور به‌خصوص در حوزه اسکله‌ها باید داشته باشیم تا خطرات را پیشبینی و پیشگیری کنیم.

 

دهقان نسبت به لزوم بیمه شدن همه شناورها تاکید داشت و گفت: برگزاری مانورهای آمادگی و هماهنگی باید در زمینه‌های مختلف برگزار شود تا دستگاه، های متولی امر بتوانند در زمان خطر آمادگی لازم را داشته باشند.

 

محمد قاسمی نیز بیان کرد: دغدغه صیادان در زمینه هویتدار شدنشان باید رفع گردد و البته در این زمینه صیادان خود نیز باید دست به کار شوند تا از حقوق خود بتوانند دفاع کنند.

 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوری استان بوشهر ادامه داد: ساماندهی قایقداران و لنجداران از برنامه‌های اساسی این مجموعه است که در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. یونس باربرز نیز با اشاره به رویکرد مطلوب هیئت قطر نسبت به بندر دیر در جهت اجرای مشارکت‌های لازم گفت: به زودی مراودات دریای کشور قطر و ایران اجرایی خواهد شد و نیز دو دستگاه ایکسری در این شهرستان نصب می‌گردد.

 

فرماندار دیر اظهار داشت: نصب فانوس دریایی در جزایر توسط سازمان بنادر و دریانوری و تامین جلیقه نجات برای تمانی شناورهای شهرستان از سوی سازمان شیلات باید در دستورکار این دو بخش قرار گیرد.

 

یونس باربرز با بیان اینکه برای استقرار موقت قایقداران، بازویی برای اسکله شهرداری این بندر ساخته خواهد شد گفت: در تلاشیم تا خسارت ۶۰۰ میلیون تومانی به ۱۵ قایق آسیب دیده در سانحه اخیر در بندر دیر توسط ستاد بحران و دیگر مسئولان استانی و کشوری تامین گردد.

 

  • نویسنده : آیناز آقایی