سخنگوی دولت گفت: جبران هزینه‌ها برای کارمندان کمتر رخ داده بود و سازمان امور اداری و استخدامی نیز اخیرا با سازمان برنامه و بودجه برای تعدیل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری به توافق رسیدند که البته جزئیات آن در حال نهایی شدن است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای قربانی تروریسم است؛ بیش از ۱۷ هزار شهید ترور گواه این موضوع است.

وی افزود: در هفته دولت مقرر شد اعضای دولت در راستای سیاست های ابلاغی به منظور گفت وگو مستقیم با مردم به حداقل دو استان سفر کنند و با بررسی مشکلات و با کمک مدیران مسائل را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: تعامل و گفت و گوی دو طرفه بین مردم و مسوولان تصمیم‌گیر باعث درک بهتر شرایط و مشکلات می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: استان مرکزی از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های صنعتی، کشاوزی دارد، مفاخر و مشاهیر بزرگی نیز در استان بودند که حتی در سطوح بین المللی نیز خدمات ارزشمندی ارائه دادند.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولت بتواند با بهره گیری از ظرفیت نخبگانی که در جای جای کشور هستند آنها را پویاتر و فعال تر کند تا مسائل و مشکلات کشور برطرف شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته نقدینگی زیادی در کشور ایجاده شده؛ حجم نقدینگی در ۸ سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حدود هشت برابر شده و از ۴۶۰ هزار میلیارد به بیش از ۴ هزار هزار میلیارد رسیده بود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه حجم نقدینگی بالا باعث ایجاد تورم زیادی شده است ادامه داد: این تورم به صورت مستمر است و تا زمانی که نقدینگی به رشد اقتصادی هدایت نشود تورم هم وجود خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تورم مستمر باعث کاهش قدرت خرید حداقل بگیر و بازنشستگان می شود، افزایش ۵۷ درصدی حقوق آنها از میزان تورم بیشتر بود، این افزایش می تواند تا حدودی جبران کننده بخشی از فشار تورم در ۴ سال گذشته باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: جبران هزینه‌ها برای کارمندان کمتر رخ داده بود و سازمان امور اداری و استخدامی نیز اخیرا با سازمان برنامه و بودجه برای تعدیل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری به توافق رسیدند که البته جزئیات آن در حال نهایی شدن است.

بهادرمی جهرمی بیان کرد: افزایش حقوق انجام می‌شود اما به دنبال راهکاری هستیم تا با اختصاص منابع مالی درست باعث رشد تورم نشویم.

  • نویسنده : زهرا قلی پور