قیمت طلا امروز چهارشنبه به دلیل بازدهی ضعیف‌تر خزانه‌داری از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود، در آستانه افزایش احتمالی تهاجمی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا که به دنبال مقابله با تورم در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده از رکود قریب الوقوع است، افزایش یافت.

به گزارش آماج خبر به نقل از پانا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۹ درصد افزایش به ۱۸۱۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و بهای طلای آمریکا با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۸۱۵ دلار و ۴۰ سنت رسید. انتظار می‌رود کمیته بازار آزاد فدرال تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در اواخر روز اعلام کند.

مایکل لنگفورد، مدیر مشاوره شرکت AirGuide گفت: انتظار می‌رود که قیمت طلا قبل از جلسه اعلام فدرال رزرو افزایش یابد، سپس ثابت بماند و در طول هفته بعد به روند نزولی خود ادامه دهد. سرمایه‌گذاران به طور چشمگیری شرط‌های خود را افزایش داده‌اند که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را به جای ۵۰ واحد به ۷۵ واحد پایه افزایش می‌دهد.

افزایش نرخ بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی ندارد. شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده از یک اوج چند ساله کاهش یافت و از طلا حمایت کرد.

لنگفورد گفت: به نظر ما طی چند هفته آینده روند نزولی کلی در قیمت طلا با شکستن طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ خواهد شد.

دلار نزدیک به بالاترین سطح دو دهه اخیر در جلسه قبل ثابت ماند و باعث شد شمش با قیمت دلار برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

بازارهای آسیایی در حال وهوای متفکرانه‌ای بودند زیرا سرمایه‌گذاران شوکه‌شده منتظر بودند تا ببینند فدرال رزرو تا چه حد بر نرخ‌ها تهاجمی خواهد بود و بسیاری از آنها بیم داشتند که اقدامات شدید، جهان را به سمت رکود سوق دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۱.۲۲ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶ دلار و ۸۹ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۸۲۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.

  • نویسنده : زهرا شهبازی