حفر و تکمیل ۴۵ حلقه چاه‌های نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور در نیمه نخست امسال انجام شد.

به گزارش آماج خبر، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد چاه‌های حفاری و تکمیل شده نفت و گاز در مناطق خشکی و دریایی کشور در ۶ ماه نخست امسال را ۴۵ حلقه اعلام کرد و گفت: تعداد این چاه‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ حلقه افزایش یافته است.

 

مسعود افشار با بیان اینکه از این تعداد حلقه چاه، ۳ حلقه توسعه ای، ۴ حلقه اکتشافی و ۳۸ حلقه دیگر تعمیری هستند، افزود: از چاه‌های حفر شده ۳۴ حلقه در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۶ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، یک حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، یک حلقه در قالب طرح و ۳ حلقه در اجرای طرح‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری و تکمیل شدند.

 

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال، ۳۹ هزار و ۶۹۰ متر حفاری با کاربست دکل‌های خشکی و دریایی ناوگان شرکت به ثبت رسید که این رقم نیز ۷ هزار و ۱۲۹ متر در قیاس با ۶ ماه اول پارسال افزایش نشان می‌دهد.

 

افشار می‌گوید: این شرکت ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی در تملک دارد که تعدادی در برنامه بازسازی و نوسازی و یا جایگزین هستند و در حال حاضر ۹ دکل حفاری خشکی در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده