رئیس سازمان شیلات کشور گفت: ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت در حوزه شیلات فراهم است، اما اقدامی تاکنون در این راستا انجام نشده است.

سید حسین حسینی ظهر امروز در همایش سراسری مدیران شیلات استان‌های کشور با تأکید بر اینکه ۹۵ مصوبه در چهار کارگروه همایش استانی مدیران شیلات تصویب شد، اظهار داشت: ارجاع این مصوبات از طرف استان‌ها به دبیرخانه و انجام اقدامات عملیاتی در این راستا باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد دریامحور به‌عنوان یکی از محورهای راهبردی در شیلات باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت در این حوزه با توجه به شرایط اقلیمی کشور فراهم است، اما اقدامات لازم تاکنون در این زمینه انجام نشده است.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای بازتعریف برنامه‌ها و سیاست‌های کلان در حوزه شیلات ضروری است، عنوان کرد: باید شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود و سرمایه بخش خصوصی را به‌سمت تولید هدایت کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت ارائه راهکارهای لازم توسط کمیته سرمایه‌گذاری بیان کرد: کمیته سرمایه‌گذاری باید با ایجاد انگیزه زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و ترغیب به سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم کند.

حسینی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی دریامحور با هدف رونق کسب‌وکارهای مربوط به شیلات و افزایش اشتغال و درآمد در این بخش ضروری است، گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار حوزه شیلات نیازمند همکاری‌های بین‌بخشی است.

رئیس سازمان شیلات کشور با تأکید بر ضرورت ارائه گزارش‌ توسط مدیران استانی ابراز کرد: توسعه مکانیزاسیون در بخش شیلات و ارتباط استان‌ها با ستاد مرکزی بسیار ضروری است و باید در مقابل هر اقدامی که در سازمان شیلات انجام می‌شود پاسخ‌گو باشیم.

وی گفت: باید نظارت و دقت در حسن انجام کار را به‌طورجدی مدنظر قرار دهیم و در این راستا هر آنچه خارج از سامانه سماک انجام شود جرم است و مسئولان باید به این امر توجه کنند.

  • منبع خبر : تسنیم