شرکت‌های بیمه تجاری استان اصفهان ملزم به انعقاد قرارداد با کلیه مراکز تشخیصی و درمانی بر اساس تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران شدند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو انعکاس مشکلات مراکز تشخیصی و درمانی با شرکت‌های بیمه تجاری توسط رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان و کانون انجمن‌های صنفی استان به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضرب الاجل ۷۲ ساعته قبلی، عصر امروز، وی رؤسای برخی شرکت‌های بیمه تجاری استان را به دفتر خود فرا خواند.

در این جلسه که با حضور رئیس و برخی از اعضای هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان، نایب رئیس اول شورای عالی نظام پزشکی، معاون درمان و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روسای انجمن‌های صنفی بیمارستانی، مراکز جراحی محدود، آزمایشگاهی، درمانگاه‌های عمومی و تخصصی غیر دولتی و درمانگاه‌های دندانپزشکی و روسای برخی از مراکز تشخیصی و درمانی اصفهان و شرکت‌های بیمه تجاری تشکیل گردید، پس از بحث و تبادل نظر و برشمردن مشکلات اقشار مختلف جامعه پزشکی با شرکت‌های بیمه تجاری، بالأخص در چند سال اخیر، دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن تاکید بر لزوم اجرای مصوبات هیئت وزیران و کمیته استانی در خصوص تعرفه‌های تشخیصی و درمانی، هرگونه تلاش به هر عنوان و توسط هر دستگاه که با این مصوبات مغایر باشد را سلب حقوق مردم بالأخص در شرایط ویژه کنونی و تضعیف بیش از پیش مراکز تشخیصی و درمانی در جهت ارائه خدمات به مردم دانسته و به شرکت‌های بیمه تجاری توصیه نمود که به جای این گونه اقدامات به دنبال خرید خدمات با کیفیت بهتر برای بیمه شدگان خود باشند.

در پایان، موارد ذیل طی صورتجلسه‌ای که به امضای کلیه شرکت کنندگان رسید، تصویب گردید:

۱. مصوبه هیئت وزیران در خصوص تعرفه‌های تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ در قرارداد‌های فی مابین شرکت‌های بیمه تجاری با کلیه مراکز تشخیصی و درمانی بدون کم و کاست عینا اعمال گردد.

۲. در حال حاضر قرارداد‌های کلیه مراکز با لحاظ بند یک از تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ منعقد گردد.

۳. در صورت اعلام تعرفه‌های جدید قبل از پایان تاریخ قرارداد، تعرفه‌های جدید ملاک عمل قرار گیرد.

۴. پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات فنی احتمالی به منظور اعمال تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران از ابتدای هر سال صورت پذیرد

همچنین برلزوم پرداخت به موقع مطالبات مراکز وخودداری از اعمال کسورات سلیقه‌ای تاکید گردید.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی