شهردار اصفهان گفت: امروزه به تأثیر، مهارت و دانش نخبگان نیاز داریم چون معتقدیم توجه نکردن به حضور تأثیرگذار نخبگان خسارت‌های سنگینی را در طول چهار دهه گذشته ایجاد کرده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی قاسم زاده در گردهمایی صمیمانه نخبگان و مستعدان برتر اصفهان، با اشاره به ارتباط انسان‌ها با عناصر هستی، گفت: افرادی که در زندگی دچار بحران هویتی می‌شوند، از یک سو خود را به درستی نشناخته‌اند و از سوی دیگر نتوانسته‌اند نسبت خود را با جهان هستی مشخص کنند.

وی افزود: اگر مجموعه زندگی انسان را تجزیه و تحلیل کنیم، چیزی جز ارتباطات نیست، در واقع انسان منهای نقش و ارتباطات چیزی نخواهد بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: انسانی در دنیا موفق است که بتواند نسبت خود را با دنیا مشخص کند؛ اگر این نسبت به شیوه صحیح مشخص نشود، از گنج‌های عالم محروم می‌شود و دیگران را نیز محروم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم صحبت از غرور و تکبر بی‌جای انسان در برابر خداوند می‌شود، در حالی که انسان‌ها باید در سیر الی الله کار خدایی کرده و خود را قطره پیوسته به دریا تلقی کنند.

قاسم‌زاده با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدلله الحسین (ع)، گفت: اگر متوجه نسبت خود با اباعبدالله الحسین (ع) نباشیم، مفهوم و معنای حقیقی حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» برای ما مشخص نیست، این حدیث به ما نشان می‌دهد که ما در دنیای تاریک و جهان گمراهی در حال غرق شدن هستیم و تنها چراغ هدایت و کشتی نجات، مکتب امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امروز به دنبال نسبت نخبگان با شهر هستیم، افزود: هویت یک شهر به عناصر آن وابسته است و عناصر مهم، انسان‌های تأثیرگذار از جمله نخبگان باعث آبادانی شهر‌ها می‌شوند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هیچکس به اندازه بزرگان، عالمان و رجل در ایجاد تمدن‌ها تأثیرگذار نیستند، تصریح کرد: امروزه معنی بسیاری از مفاهیم بازتعریف شده است، به عنوان مثال تیزهوش صرفاً به کسی که قدرت ذهن بالایی داشته باشد، اطلاق نمی‌شود، بلکه تیزهوش کسی است که قدرت حل مسئله را در بافت طبیعی زندگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تعریف بنیاد نخبگان ایران، نخبگی به این معنی است محصول و دستاوردی داشته یا در مسیر علم و اجتماع اثرگذار باشد، در واقع نخبگی دیگر به صرف دانش تعریف نمی‌شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: امروزه به تأثیر، مهارت و دانش نخبگان نیاز داریم، از این رو دست نیاز خود را به سمت نخبگان دراز کرده‌ایم، زیرا معتقدیم توجه نکردن به حضور تأثیرگذار نخبگان خسارت‌های سنگینی را در طول چهار دهه گذشته ایجاد کرده است؛ عرصه کار در شهرداری برای همه نخبگان فراهم است، زیرا عرصه‌های تأثیرگذار زیادی برای نخبگان دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه علمی و فرهنگی بین شهرداری اصفهان و بنیاد نخبگان، افزود: نیاز‌های مختلف خود را از کوچک تا بزرگ در قالب این تفاهم‌نامه به بنیاد نخبگان عرضه کرده‌ایم، زیرا معتقدیم باید فضا را برای حضور نخبگان جهت کمک به مدیریت شهری فراهم کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شعار این دوره مدیریت شهری «اصفهان من شهر زندگی» است، لذا نخبگان با حضور تأثیرگذار خود و کمک به مدیریت شهری شرایط را برای زندگی بهتر فراهم کنند، گفت: باید همگان برای بهتر شدن حال شهر کمک کنند، در این راستا بسیار علاقه‌مند هستم که توصیف شهر اصفهان را زبان نخبگان دریابم.

 

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی