خطیب جمعه قم گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی، ولایت مدار و پر تلاش است اما انتظار داریم که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی بدهند تا از تکرار ناهنجاری‌های اخلاقی که در تشویق بازی‌های فوتبال مردان توسط زنان صورت می‌گیرد به عنوان یک منکر روشن جلوگیری کنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ شهریور که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به ۱۷ شهریور عنوان کرد: امام خمینی (ره) این روز را ایام الله دانست؛ زیرا نشانگر شجاعت، مقاومت، ایستادگی ملت در برابر جنایتکاران و ستمگران است و به تعبیر ایشان روزهای یوم الله انسان ساز است.

وی ادامه داد: آیت الله جنتی در دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری به مسائلی مانند بزرگداشت گردهمایی اربعین، اقتصاد و معیشت مردم، ضرورت عمل به توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب، لزوم حفظ و تقویت و همدلی سران قوا و ضرورت هشیاری امت اسلامی در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

وی بیان کرد: مراسم پیاده روی اربعین تبلوری از فرهنگ و تاریخ تشیع است که هبستگی اجتماعی عظیمی را شکل می‌دهد اما بهره برداری از این ظرفیت بزرگ به برنامه ریزی نیاز دارد و مسئولان باید از این موقعیت و ظرفیت استفاده کنند و مردم نیز با همراهی شان مسئولین، خیرین و موکب داران را در رسیدن به این هدف مهم یاری کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه مراسم اربعین خواری در چشم مستکبرین است، اظهار کرد: این اجتماع بزرگ می‌تواند زمینه ساز استقرار حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) باشد.

وی افزود: سخن اربعینی ها این است که ما با مال و جان در دفاع از حریم قرآن و عترت و تبعیت از ولی فقیه زمان، هرگز اجازه تکرار عاشورایی دیگر را به دشمنان قرآن و عترت نمی دهیم.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه طبق اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل است، بیان کرد: حضرت محمد (ص) می‌فرماید وقتی که امت من امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کردند باید انتظار حوادث ناگوار گوناگونی را داشته باشند.

وی ادامه داد: همه ارگان‌ها و مردم در انجام این تکلیف الهی وظیفه دارند و نباید شانه خالی کنند و گرنه عذاب الهی نازل می‌شود و زنجیره فساد، ولنگار و فقر گسترش پیدا می‌کند.

خطیب جمعه قم خطاب به دولت گفت: ما واقف هستیم که دولت سیزدهم دولتی مردمی، ولایت مدار و پر تلاش است اما بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر قانون اساسی، انتظار داریم که به وزیر ورزش و جوانان تذکر جدی بدهند تا از تکرار ناهنجاری‌های اخلاقی که در تشویق بازی‌های فوتبال مردان توسط زنان صورت می‌گیرد به عنوان یک منکر روشن جلوگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه امر خدا بر خواسته‌های نهادهای ورزشی و بین المللی مقدم است، ادامه داد: شما تجریه کردید و از امام و رهبری درس آموختید که کار برای خدا شکست ندارد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با توکل بر خدا خواسته‌های مراجع، حوزه‌های علمیه و متدینین را اجرایی کنید و جلوی ابتذال اخلاقی ورزشگاه‌ها را با حضور زنان بگیرید و یقیناً دولت از اجرای این امر الهی سود می‌برد و مردم ما از دولت دینی و مردمی شما درخواست دارند تولید شادی حلال کنید.

آیت الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به آیه ۵۲ سوره توبه عنوان کرد: خداوند می‌فرماید به منافقینی که انتظار شکست شما را داشتند بگو شما در جنگ تبوک برای ما انتظار چیزی جر این دو نیکویی (بهشت و یا فتح) دارید؟ ما یا دشمنان اسلام را در هم می‌کوبیم و با غنائم برمیگردیم و یا در راه اسلام شهید می‌شویم و به فیض عظیم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه کسی که در راه خدا حرکت می‌کند شکست ناپذیر است، اظهار کرد: رزمندگان ما نیز در جبهه‌های جنگ این دو حسن و نیکویی را با همه وجود حس می‌کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام از کسی و چیزی به جز از خدا نمی‌ترسند و سپاه و لشکری که با این رزمندگان تشکیل شده باشد شکست ناپذیر است، ادامه داد: خداوند در آیه ۵۲ سوره تبوک به تحلیل واقعه‌ای در زمان رسول خدا (ص) نمی‌پردازد بلکه درس و پیامی برای همیشه تاریخ اسلام دارد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند