معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه انبار‌های گمرکات باید هوشمند سازی شوند گفت: ایجاد سامانه الکترونیکی و هوشمند سازی انبار‌های گمرکات از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

به گزارش آماج خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در نشست پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن که به بررسی مشکلات و چالش‌های حقوقی و قضایی گمرک جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت افزود: با توجه به گزارش‌های دریافتی، انبار‌های مربوط به کالا‌های متروکه از حالت ثابت و رکود خارج شده و هم اکنون علاوه بر اینکه کالا‌های بسیار زیادی تعیین تکلیف شده است دنبال این هستیم که انبار‌هایی با استانداردای بین المللی تشکیل شود تا در آینده دیگر شاهد این مسائل نباشیم که کالا‌ها مدت زمان طولانی در انبار‌ها دپو شوند.

وی با بیان اینکه امروز هیچ پرونده معوقه‌ای در حوزه گمرکی نداریم گفت: به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی در این زمینه در اولویت قرار دارد و موضوع هوشمند سازی انبار‌ها حتما باید پیگیری شود حتی اگر لازم باشد با شخص رئیس جمهور و وزیر اقتصاد صحبت می‌کنیم و اگر نیاز به بودجه وجود داشته باشد باید تامین شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان این که در پایان سال باید بررسی شود که چه میزان از مصوبات جلسات پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شده است، افزود: اگر با پیگیری نهاد‌های متولی با گمرکات، هوشمند سازی انجام شود اتفاق بزرگی در کشور رخ خواهد داد. وی تاکید کرد: در پرونده‌های سازمان تعزیرات با متولیان امر باید جلسه‌ای برگزار شود تا این مشکلات جزیی حل شده و گزارش آن به ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق افزود: در این جلسه رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی گزارشی در خصوص وضع انبار‌های گمرکات و چالش‌های قضایی و تقنینی در حوزه ترخیص کالا‌ها ارائه کردند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده