ستاندار یزد یکی از سازوکار‌های مورد پیگیری استان برای کاهش تخلفات حوزه آرد و نان را کارتکس عنوان کرد

به گزارش اماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهران فاطمی در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان یزد از فعالیت‌های مجموعه اتحادیه نانوایان و همچنین نانوایان فعال در سطح استان قدردانی کرد و گفت: جامعه نانوایان جامعه‌ای با شرافت، زحمتکش و خدوم بوده و تعهد و همت آن‌ها شایسته تقدیر است.

 

وی یکی از وظایف دولت را نظارت بر اجرای درست امور دانست و بر تشدید نظارت تیم‌های بازرسی سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی، اداره کل تعزیرات حکومتی و اتحادیه نانوایان استان بر عملکرد نانوایان با هدف تشخیص تخلف و انحراف احتمالی در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تاکید کرد.

 

استاندار یزد یکی از سازوکار‌های مورد پیگیری استان برای کاهش تخلفات حوزه آرد و نان را کارتکس عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس تحویل آرد به نانوایان مشروط به داشتن کارتکس است و باید برای نانوایان فاقد آن، کارتکس تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: در این راستا باید جلسه توجیهی فوق العاده‌ای با حضور بازرسان برگزار و نحوه تشخیص تخلف و انحراف احتمالی در روند توزیع آرد برای آن‌ها تشریح و تبیین شود.

 

فاطمی با تاکید بر بررسی ویژه گزارش‌های مردمی واصله در این حوزه، ادامه داد: مردم از ناظران ما در سطح استان به شمار آمده و معرفی گسترده‌تر سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی جهت گزارش تخلفات این حوزه توسط مردم در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار یزد با بیان اینکه گندم، آرد و محصولات گندم خواه، پایه اصلی غذایی مردم را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: آرد باید سالم و نان باید باکیفیت و در شان مردم باشد؛ که یکی از لازمه‌های تحقق این مهم نوسازی مجموعه کارخانجات سنتی فعال در حوزه آرد و توسعه و حمایت از کارخانه‌های مدرن و صنعتی است

 

 

  • نویسنده : مائده ایمانی