مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون اصفهان گفت: در مرداد ماه ۱۷ هزار و ۴۳۳ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرشته آرامش گفت: طبق آمار در حال حاضر ذخیره خونی تا ۹ روز تامین است و کمبودی در گروه خونی خاصی مشاهده نمی‌شود.

 

او گفت: فرآورده هایی همچون پلاکت نیم عمر سه روزه دارند از همین بابت از اهدا کنندگان می خواهیم بطور مستمر مراجعه داشته باشند تا پلاکت و خون کافی برای بیماران تالاسمی و سرطانی تامین شود.

 

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون اصفهان اضافه کرد: در مرداد ماه ۱۷ هزار و ۴۳۳ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۸۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

آرامش معتقد است: اهدای مستمر ۵۵.۶ درصد و اهدای بانوان ۳.۲ درصد بوده است. متاسفانه آمار اهدای خون بانوان و جوانان پایین است و از این افراد می خواهیم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

 

او افزود: مرکز عاشق اصفهانی و شاهین شهر روزهای زوج از ساعت ۸ تا ۱۲، پایگاه زرین شهر روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۸ تا ۱۲، خمینی شهر همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ و مرکز خواجو از ساعت ۸ تا ۱۸ فعالیت می‌کنند.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان