استاندار یزد: اولویت اجرای طرح‌های عمرانی در استان با پیمانکاران بومی است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهران فاطمی در نشست با جامعه پیمانکاران استان گفت: در حالی که شرکت‌های پیمانکاری یزد طرح‌های بزرگی را در سایر استان‌ها اجرا می‌کنند، بخش عمده‌ای از طرح‌های عمرانی بخش خصوصی و دولتی در داخل استان به شرکت‌های غیریزدی واگذار می‌شود.اولویت اجرای طرح‌های عمرانی با پیمانکاران بومی است

وی افزود: قرار شد جلسه شورای فنی استان با حضور نمایندگان پیمانکاران استان تشکیل شده و دلایل واگذار نشدن طرح‌های عمرانی استان به شرکت‌های داخلی بررسی و این مشکل برطرف شود.

استاندار یزد تصریح کرد: همچنین جلسات مستمری در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مسائل و مشکلات این پیمانکاران با دستگاه‌های دولتی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه پیمانکاران یزد باید تلاش کنند ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را در رسانه ها معرفی کنند و در این راستا اقدامات لازم انجام شود.

فاطمی با اشاره به پیشنهاد احداث شهرک ساختمان در استان اظهار داشت: احداث این شهرک یک پیشنهاد خوبی است تا پیمانکاران، مصالح فروشان و انجمن‌های خصوصی در این شهرک مستقر شده و در تنظیم بازار ساخت و ساز و مصالح نقش آفرینی کنند.

استاندار یزد اجرای این مصوبات را در رونق بیشتر طرح‌های عمرانی استان با استفاده از ظرفیت بومی پررنگ خواند.

گفتنی است هم اکنون ۹۷۳ پیمانکار حقیقی و حقوقی در رشته‌های مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.

  • نویسنده : فاطمه همتی