اولین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا،علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امروز پنج شنبه ۳۰ تیر در این اختتامیه اظهار کرد: جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور سال ۹۹ آغاز شد و تا فروردین ۱۴۰۰ فرصت پذیرش آثار بود.

وی گفت: به دلیل استقبال بالا مطبوعات، فرصت پذیرش آثار تا خرداد ماه تمدید و تیر ماه ۱۴۰۰ بخش داوری و امتیاز دهی انجام شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در بخش حرفه‌ای شامل خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت با موضوعاتی، چون شعار سال، پرداختن به شخصیت پروفسور معتمد نژاد و موضوع کرونا برگزار شد، تصریح کرد: در مجموع ۴۶۷ اثر از ۱۵۱ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند.

فرخنده گفت: این مقالات در دو بخش حرفه‌ای شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر و گزارش و در بخش موضوعی با عناوین “جهش تولید”، “معرفی پروفسور معتمدنژاد” و “مدافعان سلامت و کرونا” ارسال شد که مطبوعات و رسانه‌های استان با ۳۲۱ اثر بیشترین میزان مشارکت را داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شش استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، ادامه داد: دیگر استان‌ها شامل خراسان رضوی با ۷۸ اثر، یزد ۲۶ اثر، خراسان شمالی ۹ اثر، سیستان و بلوچستان ۱۸ اثر و کرمان با ۱۵ اثر در جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور شرکت کردند که ۲۲ نفر برگزیده شدند.

فرخنده، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رقابت سالم و سازنده بین رسانه‌ها و مطبوعات در شرق کشور و توسعه محتوایی رسانه‌ها دانست و گفت: این رقابت موجب کیفی سازی و رشد رسانه‌ها می‌شود و با توجه به ظرفیت خراسان جنوبی در علم ارتباطات، از مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد و متولیان تقاضا داریم تا میزبان جشنواره ملی مطبوعات در کشور باشیم.

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان