معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های ایمیدرو در چند سال اخیر اکتشافات در مناطق کمتر توسعه‌نیافته است.

وجیه‌الله جعفری عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد سلسله با بیان اینکه بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و برق برای کمک به فعال‌سازی معادن کشور در دست اجراست، اظهار داشت: برخی از این طرح‌ها به اتمام رسیده است؛ برخی نیز در حال اجرا و برخی هم در دست مطالعه برای انجام است.

وی با بیان اینکه اگر زیرساخت وجود داشته باشد امکان توسعه فراهم می‌شود، افزود: تکمیل زیرساخت‌ها از برنامه‌های ایمیدرو است و یکی از این برنامه‌‌ها در چند سال اخیر  اکتشافات در مناطق کمتر توسعه‌نیافته بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه دو طرح صنعتی در شهرستان‌های بروجرد و سلسله امروز کلنگ‌زنی شد، عنوان کرد: برنامه داریم که این بستر را در مناطق مختلف کشور فراهم کنیم.

وی بیان کرد: کلنگ ایجاد واحد صنعتی استیل کورد در شهرستانی کمتر توسعه‌یافته که هیچ واحد صنعتی ندارد، نقطه عطفی در شروع صنعتی‌شدن است.

جعفری گفت: مشکلاتی در خصوص ارزبری در کشور وجود دارد و باید با ایجاد چنین واحدهای صنعتی، صرفه‌جویی ارزی کرده و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم، زیرا نقش مهمی در کمک به جلوگیری از واردات خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه پتانسیل‌هایی در شهرستان‌های سلسله و دلفان برای معادن شناسایی‌شده است، ابراز کرد: باید زنجیره‌ای از صنعت در این مناطق اتفاق بیفتد و منجر به اشتغال و تولید برای مردم منطقه شود.

  • منبع خبر : تسنیم