کارگردان فیلم سینمایی «2888» گفت: اگر دلاور مردان نیروی هوایی نبودند، اگر عباس دوران‌ها نبودند الان ایران، ایران نبود.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، نشست خبری فیلم سینمایی«۲۸۸۸» با حضور عوامل این فیلم سینمایی در مرکز همایش‌های برج میلاد (خانه جشنواره فیلم فجر) برگزار شد.

علی اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۸۸۸» بیان کرد: ما ۲۶۵ شهید خلبان و ۵۷ خلبان آزاده داشتیم که ۷ عزیز از آنها به شهادت رسیده‌اند. از همه حاضران می‌خواهم که بایستند و این قهرمانان را تشویق کنند.

کیوان علیمحمدی کارگردان این فیلم سینمایی نیز گفت: دو سال قبل همین تیم فیلم «سینما شهر قصه» را تولید می‌کردیم که مرحوم اشکان منصوری خبرنگار سینمایی در میان ما بود. برایم بسیار سخت است جلوی بزرگان نیروی هوایی که ردیف جلو نشسته‌اند صحبت کنم.

سیاوش مفیدی بازیگر خاطر نشان کرد: برایم افتخار است که در فیلمی ایفای نقش کردم که به خلبانان نیروی هوایی پرداخته‌ است، به قهرمانانی که سینمای ایران کمتر درباره آنها صحبت کرده است.

کامبیز دیرباز بازیگر فیلم «۲۸۸۸» گفت: من صداپیشه کاپیتان محمود اسماعیلی را انجام دادم، اما اگر این کار را هم نمی‌کردم همیشه به قهرمانان نیروی هوایی ارادت داشتم و دارم.

شیرین اسماعیلی بازیگر: نمی‌دانم چقدر ممکن است سیمرغ بگیرم، چون فیلم‌های دیگر را ندیدم. امیدوارم این اتفاق خوب برایم بیفتد.

اوجی اظهار کرد: ما کارمان فیلمسازی است، اینکه سه فیلم در جشنواره داشتم از اقبال بنده و لطف هیأت انتخاب بوده است. برای فیلم ۲۸۸۸ بچه‌های گروه دوسال پژوهش تخصصی کردند. به نظرم بعد از ساخت این فیلم‌ ما دیگر آن آدم قبل نیستیم. قهرمانان دفاع مقدس باعث شدند در حاضر با آرامش اینجا بنشینیم و صحبت کنیم.

علی‌اکبر حیدری دیگر کارگردان این فیلم گفت: ما درباره وجهی از جنگ فیلم ساختیم که کسی تاکنون به آن نپرداخته است. شخصی که از روی زمین جنگ آسمان را کنترل می‌کند و امکان خطا ندارد.

علیمحمدی گفت: اگر دلاور مردان نیروی هوایی نبودند، اگر عباس دوران‌ها نبودند الان ایران، ایران نبود.

کیوان علیمحمدی پس از این صحبت با صورتی گریان سالن را ترک کرد.

حیدری اظهار کرد: بازیگران این فیلم خیلی بازیگران خوبی بودند و ما با آنها راحت بودیم. ما خیلی خوشحالیم که این تیم تولید را در کنارمان داشتیم. ما وقتی پژوهشمان تمام شد می‌توانستیم یک داستان را انتخاب کنیم و فیلم بسازیم، اما کار سخت‌تر را انتخاب کردیم و سعی کردیم تمام هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

حیدری کارگردان این فیلم، اظهار کرد: هر کارگردانی علاقه‌مند است یک بار هم که شده به وسیله صدا فیلم بسازد. مخاطب سینما دقیقاً همان حسی را دارد که کنترل کننده برج مراقبت هواپیماهای جنگی را دارد.

  • نویسنده : مانی صیادپور
  • منبع خبر : فارس