فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ایران اسلامی امروز بی تردید جزو ۳ کشور برتر قدرت پهپادی دنیا قرار دارد.

به گزارش آماج خبر، براساس اعلام روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات دفاعی نیروی زمینی ارتش گفت: شتاب، جهش و سرعت نیروی زمینی ارتش در دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و ترکیب آن با تجهیزات مورد نیاز در مقابله با تهدیدات آینده موجب افتخار و مباهات است.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید افزود: این دستاورد‌های ارزنده و کارآمد در عرصه رزم زمینی در سخت‌ترین شرایط تحریمی و اوج فشار‌های دشمن به ثمر نشسته است.

او گفت: نیروی زمینی هم اکنون در حوزه موشکی و توپخانه به توان نقطه زنی و دور زنی دست یافته که این روند تکاملی باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) تغییرات ساختاری نیروی زمینی ارتش را متناسب با سطوح عملیاتی و مقابله با تغییر ماهیت تهدیدات و نوع تهدیدات، پیشرو در جنگ آینده عنوان کرد و افزود: با پیشرفت‌های حوزه‌های پهپادی، زرهی، لجستیک، جنگ الکترونیک، هوانیروز، مهندسی، مخابرات و مکانیزه، نیروی زمینی یک نیروی بازدارنده است.

سردار رشید با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز بی‌تردید در زمره ۳ کشور برتر قدرت پهپادی دنیا قرار دارد، گفت: تمرکز در حوزه پهپاد نباید ما را از طرح ریزی‌های عملیاتی و پیشرفت در حوزه رزم زمینی بازدارد چراکه نیروی زمینی مقتدر شالوده و بنیان نیرو‌های مسلح را در برابر تهدیدات تشکیل می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه هر جنگی که در سطح منطقه و فرامنطقه رخ می‌دهد باید از سوی ارتش و نیرو‌های مسلح به دقت مشاهده، رصد و ارزیابی شود، افزود: رویکرد، اهداف، راهبرد، طرح‌ریزی‌های عملیاتی و تسلیحات بکارگیری شده در هر جنگی با مختصات دیگر جنگ‌ها و نبرد‌ها متفاوت است و از این رو یکی از وظایف ما در این عرصه رصد و احصای نوع و سطح تهدیدات از درون نبرد‌های روز دنیا و ایجاد ظرفیت‌های دفاعی و مقابله‌ای است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) آینده نگری، جنگ پژوهشی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح را از جمله مهمترین راهکار‌های مقابله با تهدیدات نوین عنوان کرد و افزود: رویکرد آینده‌نگرانه و اولویت جنگ پژوهی به جای تاریخ پژوهی ما را به تعیین جهت گیری‌های راهبردی و طرح‌ریزی‌های عملیاتی، پیش از وقوع تهدید و تهاجم از سوی دشمنان هدایت خواهد کرد و بی تردید این آمادگی‌ها برای ما بازدارنده بوده و سایه جنگ را از کشور ما دور می‌سازد.

 

  • نویسنده : نادیا کریمی