رسانه های خارجی سخنان امروز دوشنبه رئیس جمهوری کشورمان در هشدار به رژیم صهیونیستی و مخفی نماندن هر گونه تحرک این رژیم از دید نیروهای مسلح و اطلاعاتی  و امنیتی را به طور گسترده بازتاب دادند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت: رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه هشدار داد که نیروهای مسلح این کشور به دشمن اصلی ایران یعنی اسرائیل اجازه نخواهند داد که در صورت هر گونه اقدامی آرام بگیرد.

 

رئیسی در مراسم روز ملی ارتش گفت: باید بدانید که اگر تلاش کنید اقدامی علیه ملت ایران انجام دهید… نیروهای مسلح ما اجازه نمی دهند آرام بگیرید.

 

این رسانه افزود: ماه گذشته سپاه گفت موشک های بالستیک را به تاسیسات «راهبردی» در اربیل در منطقه خودمختار شمال عراق شلیک کرده و مدعی شد که اسرائیل از این تاسیسات استفاده می کرد.

 

فرماندار اربیل این ادعا را رد کرده و حضور سایت های صهیونیستی در این شهر و اطراف آن را تکذیب کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: ماه گذشته اسرائیل (رژیم صهیونیستی) میزبان مذاکرات دیپلمات های عرب با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و گفت این نشست حاوی پیامی قوی به تهران است.

 

این نشست همزمان با مذاکرات قدرت های جهان با ایران بر سر احیای توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ انجام شده است. رژیم صهیونیستی مخالف سرسخت توافق اولیه و هر گونه تلاشی برای احیای آن است.

 

خبرگزاری رویترز در بازتاب سخنان رئیس جمهوری نوشت: رئیسی می گوید ایران قلب اسرائیل هدف قرار می دهد اگر اسرائیل اقدامی علیه ایران انجام دهد.

 

این رسانه انگلیسی نوشت: نیروهای مسلح ایران قلب اسرائیل را در صورت «کوچکترین تحرکی» علیه جمهوری اسلامی هدف قرار خواهد داد.

 

این سخنان رئیسی روز دوشنبه همزمان با مذاکرات بین تهران و قدرت های جهان برای ازسرگیری توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ مطرح شده است.

 

این رسانه نوشت: اسرائیل که جمهوری اسلامی ایران آن را به رسمیت نمی شناسد گفته قرار گرفتن ایران در آستانه هسته ای شدن را نمی پذیرد. تقریباً یک سال مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن ماه گذشته متوقف شد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تیتر زد: تهران به اسرائیل درباره «کوچکترین تحرکی» علیه ایران هشدار داد.

 

این رسانه آمریکایی در بازتاب سخنان آیت الله ابراهیم رئیسی نوشت: رئیس جمهوری ایران در روز ارتش به طور مستقیم اسرائیل را خطاب قرار داد.

 

این گزارش افزود: این سخنان در حالی مطرح شده که مذاکرات وین متوقف شده و تهران می گوید از توانمندی هسته ای برای اهدف صلح آمیز استفاده می کند.

 

این رسانه نوشت: رئیسی جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما گفت که ایران هر گونه اقدام اسرائیل را از نزدیک زیر نظر دارد.

 

همچنین در گزارش بازتاب آسوشیتدپرس آمده است: رئیسی گفت قدرت نظامی ایران بازدارنده است. وی گفت: ارتش علیرغم سال ها تحریم  توانست توانایی های خود را بهبود بخشد.

 

رژه روز دوشنبه جنگنده های جت، هلیکوپترها، پهپادها و سیستم های دفاع هوایی و همچنین تانک های نظامی، موشک ها و کشتی های نیروی دریایی را به نمایش گذاشت.

 

آسوشیتدپرس نوشت: «اسرائیل در سال های اخیر روابط خود را با کشورهای عرب همسایه در خلیج فارس بهبود بخشیده است که خشم رهبران ایران را برانگیخته است. تهران همچنین اسرائیل را مسئول خرابکاری در سایت های هسته ای خود و ترور دانشمندان هسته ای خود می داند.»

 

این رسانه همچنین نوشت: «آژانس های اطلاعاتی آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این باورند که ایران تا سال ۲۰۰۳ یک برنامه هسته ای نظامی سازمان یافته داشت. ایران اصرار دارد که هدف برنامه هسته ای اش تولید برق و اهداف پزشکی بوده است.»

 

شبکه خبری الجزیره قطر تیتر زد: رئیسی به اسرائیل هشدار داد.

 

این گزارش افزود: این اظهارات روز دوشنبه در حالی بیان شد که ارتش ایران تسلیحات و سیستم های دفاعی داخلی را به مناسبت روز ملی ارتش به نمایش گذاشت.

 

الجزیره نوشت: رئیسی در پیامی به ایالات متحده به اذعان ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که گفته بود  کمپین موسوم به «فشار حداکثری» دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای تحریم های شدید علیه ایران، نتوانسته است به هدف خود برای تحت سلطه در آوردن این کشور دست یابد.

 

تارنمای عرب نیوز نیز با بازنشر گزارش خبرگزاری فرانسه هشدار رئیس جمهوری ایران را تیتر زد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز در مراسم رژه ۲۹ فروردین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه پیوستگی ارتش و سپاه، برادری و صمیمت و همراهی این دوسازمان به عنوان دو بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا مثال‌زدنی است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های بسیاری دارند که محوری‌ترین توانمندی آن برخورداری از نیروهای مخلص و معنویت محور و انسان‌های خطرپذیر است.

 

رییس جمهوری ادامه داد: ارتش از فرصت تحریم‌ها استفاده کرد و توانمند شد و امروز صنایع نظامی ما در بهترین شرایط در کشور قرار دارد به طوری که باید در صنایع کشور از صنایع نظامی‌مان بهره ببریم.

 

آیت‌الله رییسی با تاکید بر اینکه کوچکترین تحرکی از سوی دشمنان با واکنش ما مواجه خواهد شد، تصریح کرد: پیام به رژیم صهیونیستی این است که اگر به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستید، بدانید که کوچکترین تحرک شما از دید نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما مخفی نیست و بدانید اگر کوچکترین تحرکی از جانب شما علیه ملت ما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود و قدرت نیروهای مسلح ما شما را آرام نخواهد گذاشت.

  • نویسنده : زهرا قلی پور