رییس پلیس فتا استان یزد گفت: فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزدش کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش آماج خبر و به نقل از ایرنا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: در پی مراجعه یک شهروند خانم به پلیس فتای استان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و تهدید و اخاذی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم، نامزد سابق شاکیه بوده با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام و با راه اندازی پیج به نام نامزد سابق خود اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه کرده که سبب هتک حیثیت وی شده است.

رئیس پلیس فتا انتظامی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد اما پس از مواجه با دلایل، مستندات و ادله دیجیتال جرم ضمن اعتراف به بزه ارتکابی و اظهار پشیمانی از کرده خود، هدف خود را از این عمل مجرمانه، رسیدن به خواسته شوم بیان کرد که در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

ابوطالبی اظهار داشت: افراد در حفظ و نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی خود دقت کنند و آگاه باشند که انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی زمینه را برای سوء استفاده افراد فرصت طلب فراهم می‌کند.

 

  • نویسنده : زهرا طیبی