استاندار قم با حضور در محل مخازن و خطوط انتقال آب به تعدادی از روستاهای قم موسوم به خط قیام، روند اجرای این طرح را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، سید محمد تقی شاهچراغی امروز در این بازدید با اشاره به اهمیت اجرای طرح های تامین آب در استان، افزود: این طرح بخشی از طرح جامع آبرسانی به روستاهای محروم حاشیه کویرمرکزی قم است که با همکاری بخش دولتی، گروه های جهادی و بسیح سازندگی در دست اقدام است.

 

استاندار قم زمان بندی پروژه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید سهم هر بخش و دستگاهی در این طرح مشخص و مرحله به مرحله کارها پیگیری شود.

 

شاهچراغی با انتقاد از تاخیر در اجرای برخی تعهدات طی ساله های گذشته در پروژه آبرسانی قیام، ادامه داد: در صورت لزوم، طرح بازنگری شده و برآورد های جدید صورت گیرد و در راه اجرای پروژه از تمام ظرفیت های موجود ملی و استانی استفاده شود.

 

وی برنامه ریزی برای تامین آب شرب سالم برای تمام بخش ها و مناطق روستایی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیچ گونه تاخیری در اجرا تعهدات پذیرفتنی نیست و بخش های دست اندرکار پروژه باید با تمام توان بر روند اجرا، تکمیل و بهره برداری به موقع از طرح آبرسانی به روستاهای استان نظارت داشته باشند.

 

گفتنی است با بهره برداری از طرح آبرسانی قیام،۱۳ روستای کویری دارای مشکل آب از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی