بنا‌های فرسوده در معابر اصلی شهر کهک سد راه طرح اصلاح خیابان‌های این شهر شده و شهرداری قرار است تا هفته آینده این ابنیه را تعیین تکلیف کند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، شهرستان کهک طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و برخی خیابان‌های این شهر با مشکل شدید بافت‌های فرسوده رو برو هستند.

 

شهردار کهک با اشاره به اینکه خیابان‌های جهاد، عمران آباد و شهید رسولی مهمترین موارد بافت فرسوده را در خود دارند گفت:اخطار‌های لازم به ساکنان و مالکان این منازل داده شده است و برای افرادی که در این املاک فرسوده زندگی می‌کنند منازل جایگزین تعیین شده و در حال جابجایی هستند.

 

احمد شکاری افزود: علاوه بر املاکی که همکاری و توافقات لازم با مالکان آن صورت گرفته برخی املاک مالکان برخی املاک حاضر به همکاری نیستند که طبق دستور مقام قضایی اعمال قانون می‌شوند و طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ما اقدام به ایمن سازی و تخریب خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه دو مسجد در این بافت فرسوده واقع شدند گفت: منتظر همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم تا این مساجد تبدیل به احسن شده و هزینه یا جایگزین آن برای ساخت و تحویل تعیین شود.

  • نویسنده : زهره آقاجانی