استاندار خوزستان: بانک‌ها باید پشتوانه تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری قرار گیرند؛ همچنین دستگاه‌ها باید حمایت‌های لازم را از کارمندانی که مادر می‌شوند، داشته باشد.

به گزارش آماج خبر، استاندار خوزستان در ابتدای دومین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: بانک‌ها باید پشتوانه تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری قرار گیرند؛ همچنین دستگاه‌ها باید حمایت‌های لازم را از کارمندانی که مادر می‌شوند، داشته باشد.

 

خلیلیان با تأکید بر ضرورت اشتغال‌زایی برای جوانان بیان داشت: اشتغالزایی برای جوانان نقش اساسی در تسهیل ازدواج دارد.

 

وی افزود: موضوع مسکن را باید به صورت ویژه دنبال کنیم و اولویت‌های مشخص شده از سوی قانون محقق شود تا بتوانیم رتبه استان خوزستان را از نظر اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارتقا دهیم.

 

استاندار خوزستان در خصوص ارائه تسهیلات مرتبط یا فرزندآوری و ازدواج از سوی بانک‌ها تصریح کرد: برخی از بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات مرتبط یا فرزندآوری و ازدواج عملکرد مطلوبی داشتند؛ عملکرد برخی دیگر از بانک‌ها قابل قبول نبود که برای رسیدگی به این منظور کارگروهی معین شد و در جلسات بعدی این موضوع را با حضور بانک‌ها بررسی خواهیم کرد.

 

خلیلیان پیرامون سخت‌گیری بانک‌ها در دریافت وثیقه گفت: پس از برگزاری جلسه کارگروه؛ تصمیماتی را در زمینه سخت‌گیری بانک‌ها در دریافت وثیقه اتخاذ خواهیم کرد تا بانک‌ها در ارائه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری و مسکن وثایق سنگینی را از مردم دریافت نکنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده