دبیر برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان گفت: باید با زبان و ذهن نسل جوان شهدا را معرفی کنیم چراکه دشمن با تمام توان می‌خواهد نسل جوان ما را نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تفاوت کند.

سردار مهدی فرجی سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت در جلسه پشتیبانی برگزاری کنگره ملی شهدای استان که در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: امروز ما نیازمند کار اساسی در زمینه معرفی شهدا هستیم و باید از زبان هنر استفاده و شهدا را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدا مردمی و برنامه‌ها توسط خود مردم اجرایی می‌شود، افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری بر اثر گذار بودن کنگره‌های برگزاری شهدا است و برنامه‌ها باید در این راستا باشد.

فرجی ادامه داد: دشمن در فتنه سال گذشته از همه امکانات و ظرفیت‌های خود برای ایجاد مشکل در کشور استفاده و از همه عناصر خود در اغتشاشات رونمایی کرد.

مشاور ارشد فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: باید بتوانیم با زبان و ذهن نسل جوان شهدا را معرفی کنیم چراکه دشمنان می‌خواهند بر روی ذهن نسل جوان اثر بگذارند.

وی اضافه کرد: دشمنان امروز با تمام توان برای بی‌تفاوت کردن جوانان نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند که باید مراقب باشیم.

فرجی با اشاره به اینکه رؤسا و دبیرهای کمیته برگزاری شهدا وظایف خود را در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا به خوبی انجام دهند،

وی یادآور شد: امروز وظیفه همه ما ادامه دادن راه شهداست

و محوریت برنامه‌ها در راستای کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال گذشته تا امروز بیش از ۳۰۰۰ جهیزیه در استان همدان جمع‌آوری شده است که سعی داریم این عدد با همت خیرین به ۸۰۰۰ سری برسد.

فرجی خطاب به مسئولان شهرستان خاطرنشان کرد: یادواره شهدای شهرستانی را در مکان‌های مختلف و با برنامه‌های جدید و متنوع برگزار کنید.

دبیر برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان تأکید کرد: در شب‌های برگزاری کنگره ملی شهدا برنامه‌های زیادی برای سراسر استان تدارک دیده شده و این برنامه‌ها برای نخستین بار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین چندین جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس در دستور کار این‌ کنگره قرار دارد، مطرح کرد: دشمن دارد کار می‌کند و باید هوشیار باشیم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

  • نویسنده : فهیمه محمدپور
  • منبع خبر : ایسنا