ملی‌پوش سابق بسکتبال کشورمان گفت: اگر واقعا می‌خواهیم بسکتبال به شرایط خوب خود بازگردد، باید یکی دو سال صبر کنیم و بگذاریم برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و کادرفنی پیاده شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، اوشین ساهاکیان ملی‌پوش سابق ارمنی‌تبار بسکتبال ایران است در اصفهان با ابراز خوشحالی از ادامه حضور ذوب‌آهن در لیگ برتر بسکتبال اظهار داشت: صحبت‌هایی درباره انحلال دوباره تیم بسکتبال ذوب‌آهن شنیده بودم؛ ۱۰ سال افتخار این را داشتم که پیراهن ذوب‌آهن را بپوشم و این تیم همیشه از قطب‌های اصلی بسکتبال ایران بوده است، فصل گذشته هم به خوبی توانستند با غلبه بر همه مشکلات نتایج خوبی را کسب کنند.

وی با بیان این که انحلال تیم بسکتبال سپاهان جوانمردانه نبود، خاطرنشان کرد: به نظر من می‌شد تیمی برای جوانان شهر اصفهان تشکیل شود؛ امیدوارم در آینده نظر مدیران باشگاه‌ها در رابطه با بسکتبال تغییر کند و سرمایه‌گذاری‌ها در رده‌های پایه انجام شود؛ نه این که صرفا تیمی در لیگ برتر شرکت داده‌ شود.

ساهاکیان در خصوص وضعیت بسکتبال اصفهان نیز گفت: بسکتبال اصفهان از نظر استعداد یک زمانی خیلی خوب بود، چون یادم می‌آید باشگاه‌هایی مانند سپاهان در رده‌های سنی مختلف تیم‌داری می‌کردند، مسابقات کشوری، استانی و مدارس در همه رده‌ها برگزار می‌شد؛ تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن، سپاهان و چند تیم دیگر از اصفهان در مسابقات حضور داشتند.

بازیکن سابق ذوب‌آهن تصریح کرد: در مسابقات رده‌های پایه استان حداقل ۷ تا ۸ تیم شرکت می‌کردند؛ اما اکنون به این شکل نیست و بدون برگزاری مسابقات با‌کیفیت در رده‌های سنی پایه، استعدادها نمی‌توانند خودشان را نشان دهند.

وی در رابطه وضعیت فعلی تیم‌ملی نیز گفت: وضعیت فعلی تیم ملی اصلا جالب نیست؛ نتایج خوبی هم در مسابقات اخیر کسب نشد، حتما مشکلاتی وجود دارد، فکر می‌کنم کادر فنی و فدراسیون بسکتبال به اشکالات تیم آگاهی و اشراف کامل دارند؛ امیدوارم برای یکی دو سال آینده برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری انجام شود و بسکتبال ایران به سطحی که قبلا داشت بازگردد.

ساهاکیان افزود:‌ امیدوارم یک سری افراد از انتقادهای شخصی و مغرضانه دست بردارند و نظرات دلسوزانه در جهت کمک به بسکتبال کشور بیان شود، بسکتبال را خودی ها تخریب می‌کنند؛ بهترین راه‌حل این است که زمان داده‌ شود تا تغییراتی که اعمال می‌شود به ثمر بنشیند.

ملی‌پوش سابق تیم ملی بسکتبال در پایان گفت: برای شرکت در جام‌ملت های آسیا زمان کمی داشتیم و تلاش‌های بازیکنان هم نتوانست این خلا را جبران کند، اگر واقعا می‌خواهیم بسکتبال به شرایط خوب خود بازگردد، باید یکی دو سال صبر کنیم و بگذاریم برنامه‌ریزی‌های فدراسیون و کادرفنی پیاده شود.

به گزارش فارس، این ملی‌پوش سابق بستکتبال که فوروارد قدرتی ۱۹۶ سانتیمتری با سابقه حضور در المپیک ۲۰۰۸ پکن، پرافتخارترین بسکتبالیست اصفهانی بود، قهرمانی جوانان و امید و بزرگسالان آسیا را کسب‌کرده است؛ اوشین در ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ پس از پیروزی در برابر تیم قزاقستان، از بازی‌های ملی بسکتبال خداحافظی کرد؛ وی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد.

 

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری