رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱، ارزش صادرات محصولات بخش صنعت و معدن استان به بازارهای جهانی از ۲۰۰ میلیون یورو، فراتر خواهد رفت.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد ناطق در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: در همین رابطه محصولات مرتبط با حوزه صنایع پایین دست پتروشیمی،‌ صنعت، معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، صنایع دستی و فرش دستباف از استان قم به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

وی افزود: محصولات صادراتی تولید شده توسط صنعتگران قمی از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و می‌توانند در بازارهای بین‌المللی با نمونه‌های مشابه خارجی رقابت کنند، به همین دلیل این محصولات در کشورهای منطقه و سایر نقاط جهان مشتریان خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: آمارهای ارائه شده توسط دستگاه‌های تخصصی همچون اداره کل گمرکات قم، نشان از آن دارد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد، رقم تعیین شده برای صادرات محصولات صنعتی و معدنی از قم به بازارهای جهانی محقق شده‌است و این موضوع نشان از ظرفیت بالای استان در تجارت خارجی دارد.

ناطق گفت: توجه به صادرات و افزایش توان استان در این بخش، از مهمترین اولویت‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در سال‌جاری است، چرا که با تقویت حوزه صادرات، علاوه بر درآمد زایی بیشتر استان، ظرفیت تولید واحدهای صنعتی فعال در قم گسترش یافته و فرصت‌های شغلی متعددی در این بخش ایجاد می‌شود.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده : مریم سعادت‌کاظمی