معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته آینده واکسن مننژیت تامین و در استان‌ها توزیع شود. تزریق واکسن کرونا یکی دیگر از شرایط الزامی زائران برای ورود به عربستان است.

به گزارش آماج خبر، طاهر درودی گفت: براساس اعلام سعودی‌ها و براساس واکسن‌های موجود در ایران، واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک مورد تایید است و همه زائران ایرانی باید قبل از ورود به عربستان حداقل ۲ دوز از یک نوع از واکسن‌های مورد تایید را تزریق کنند.

افرادی که به هر دلیلی واکسن دیگری غیر از این ۳ نوع واکسن را تزریق کرده اند، باتوجه به هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شده در زمان باقیمانده از واکسن سینوفارم استفاده کنند.

به گفته درودی این افراد اگر در هفته جاری دوز اول واکسن سینوفارم را تزریق کنند قاعدتا با توجه شروع اعزام‌ها از یک ماه آینده برای تزریق دوم زمان کافی خواهند داشت و به صورت استاندارد و بدون مشکل می‌توانند وارد عربستان شوند.

وی در خصوص کسانی که واکسن‌های دیگری (دو دوز و بالاتر) تزریق کرده اند، می‌گوید: با هماهنگی انجام شده، وزارت بهداشت این اجازه را صادر کرده که افراد در دوز چهارم و یا پنجم هم بتوانند سینوفارم دریافت کنند.

معاون حج وعمره مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر افزود‌: براین اساس افرادی که ۲ دز واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک زده‌اند مورد تایید عربستان است و نیاز به تزریق واکسن دیگری نیست و قاعدتا مشکلی برای ورود به عربستان ندارند.

درودی اضافه کرد‌: علاوه بر موضوع واکسن کرونا، زائران سرزمین وحی قبل ورود به کشور عربستان باید واکسن مننژیت را دریافت کنند و طبق سال‌های قبل، وظیفه تامین و تزریق این واکسن بر عهده جمعیت هلال احمر ایران است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته آینده واکسن مننژیت تامین و در استان‌ها توزیع شود. به محض فراهم شدن شرایط تزریق واکسن مننژیت اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود و خوشبختانه زمان کافی برای توزیع، تزریق و اثربخشی واکسن مننژیت را داریم.

  • نویسنده : سپیده حیاتی
  • منبع خبر : تولیدی