مراسم معرفی برترین‌های ورزش استان قم در سال 1400 با حضور جمعی از مسئولان استانی و ملی در فرهنگسرای جوان برگزار شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسم جوانمردی هم‌زمان با هفته فرهنگ پهلوانی شب گذشته با حضور ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان، حجت‌الاسلام علی احدی مدیر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، جامعه ورزشی و خبرنگاران ورزشی قم در فرهنگسرای جوان برگزار شد.

 

سانی‌خانی طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: ترویج مرام پهلوانی باید از اهداف مهم ورزشکاران ما باشد و هیئت‌های ورزشی نیز باید ورزش قهرمانی را در مناطق محروم و کم برخوردار ترویج دهند.

 

این مراسم به همت معاونت توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم، جمعیت هلال احمر، بسیج ورزشکاران، شهرداری قم، انجمن پیشکسوتان ورزشی و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قم برگزار شد.

 

در این مراسم در بخش انتخاب هیئت‌های ورزشی، هیئت‌های جانبازان و معلولان، کشتی و بدمنیتون به ترتیب توانستند مقام اول تا سوم را کسب کنند و در بخش انتخاب ورزشکاران برتر، علی اصغر حسن‌زاده کاپیتان قمی تیم ملی فوتسال ایران، علی‌رضا نجاتی عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران و فاطمه خلیلی دروازه‌بان قمی تیم ملی هندبال ایران نیز توانستند به ترتیب مقام اول تا سوم را بدست آورند.

 

نظر‌سنجی انتخاب برترین‌های ورزش قم در سال ۱۴۰۰ توسط کارشناسان و خبرنگاران ورزشی استان قم انجام شد، همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای ورزشکار و مربیان تاثیر‌گذار قمی در رشته‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو