رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: از چشم پلیس دور دور کردن خودروها دور نخواهد ماند و مواردی که به‌صورت عینی دیده شوند به پارکینگ انتقال داده خواهند شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ محمدرضا محمدی در مورد وجود پدیده دور دور کردن خودرو در اصفهان گفت: در پدیده دور دور اغلب رانندگان سرمست ثروت با خودرو‌های لوکس خود شرکت می‌کنند و باعث سلب آسایش، آرامش و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم می‌شوند. برخی از این رانندگان علاوه بر دور دور حرکات مخاطره‌آمیز دیگری هم مانند تیک آف زدن، دستی کشیدن، سگ گردانی و یا دودی کردن شیشه‌های ماشین در حد غیرمجاز انجام می‌دهند.

این افراد در مناطقی مانند مرداویج، چهارباغ، میدان پنج طبقه خانه اصفهان بیشتر دیده می‌شوند، اما ممکن است هرکجای دیگری هم حضورداشته باشند و این حرکات را انجام دهند. این موارد از چشم پلیس دور نخواهد ماند و مواردی که به‌صورت عینی دیده شوند به پارکینگ منتقل می‌شوند و افرادی که توقف نکنند و تصور کنند از برخورد پلیس فرار کرده‌اند پلاک‌هایشان ثبت و از طریق مأموران و دوربین‌ها توقیف سیستمی خواهند شد.

به گفته او این افراد متخلف نمی‌توانند از پلیس خدمات بگیرند و به‌راحتی تردد کنند و باید با دست خودشان خودروی خود را تحویل پلیس بدهند و مراحل قانونی را طی کنند. جریمه‌های سنگین برای این‌گونه افراد در مرجع قضائی به‌طور حتم اعمال خواهد شد، همچنین برخی از خودرو‌ها حتی به مدت سه ماه هم توقیف خواهند بود.

به‌طورمعمول شهروندان و به‌ویژه جوانانی که در این مکان‌ها برای دور دور حاضر می‌شوند به علت سرگرمی یا پر کردن زمان خود است و اغلب افرادی هستند که سرمست غرور ثروت هستند و یا اندوخته مالی فراوانی دارند و برایشان قیمت خودرو معنایی ندارد.

سرهنگ محمدرضا محمدی می‌گوید: در این دور دور‌ها دیده می‌شوند که افراد حتی به خودرو‌های خودشان هم آسیب می‌زنند. دستی‌هایی که می‌کشند هم به سیستم و هم لنت خودرو آسیب می‌زنند و درمجموع باید گفت این افراد عادی نیستند، زیرا فرد عادی از هر لحاظ مراقب است که خودرویش آسیب نبیند.

در دور دور کردن با کاور کردن خودرو‌ها مواجه هستیم درواقع فرد بر روی رنگ اصلی خودروی خود کاور گران‌قیمت بارنگ خاص قرار می‌دهند که این رانندگان، افراد سرمست غرور و ثروت هستند که از پول بی‌نیاز بوده به همین جهت جریمه رانندگی برای این افراد نقش بازدارنده ندارد که برای مقابله با این افراد با هماهنگی نماینده دادستان و دادگستری استان اصفهان خودرو‌های آن‌ها توسط پلیس توقیف می‌شود، و علاوه بر اینکه جریمه می‌شوند برای این راننده‌های متخلف اعمال قانون صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: پلیس استان اصفهان درپی مطالبه‌های مردمی پلیس و دادگستری استان اصفهان در برخورد با دور دور کردن خودرو‌ها در خیابان‌های استان اصفهان ورود پیدا کرده است و به‌طور ۲۴ ساعته حتی روز‌های تعطیل بر دور دور کردن افراد در خیابان‌ها نظارت دارد و به‌محض مشاهده انجام این کار با متخلفان برخورد قاطعانه انجام می‌دهد.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان