سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 30 رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه هماهنگی و تبادل نظر معاونت‌های آموزشی کلان منطقه ۶ آمایشی کشور با موضوع بازنگری در سند تفاهم‌نامه توسعه متوازن آموزش علوم پزشکی با حضور نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی زنجان، قم، قزوین، البرز، اراک، خمین و ساوه به صورت وبینار برگزار شد.

 

احمد حرمتی سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اولویت قراردادن رشته‌های کاربردی و مورد نیاز استان به خصوص در رشته‌های تحصیلات تکمیلی تاکید کرد.

 

در این جلسه مقرر شد درخواست‌های دانشگاه های این منطقه توسط دبیرخانه کلان منطقه جمع‌آوری شده و جهت تصویب نهایی رشته‌ها با دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت متبوع مکاتبه شود.

 

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در سند اولیه توسعه متوازن آموزش عالی علوم پزشکی برای دانشگاه علوم پزشکی قم، ۱۵ رشته در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد،دستیاری تخصصی،دستیاری دندانپزشکی،فوق تخصصی پزشکی و Ph.D به تصویب رسیده بود که ۴ رشته دیگر نیز به آن افزوده شد و تعداد رشته های مصوب این دانشگاه به ۱۹ رشته ارتقاء یافت.

 

حرمتی گفت: با توجه به اینکه یکی از اهداف کلان معاونت آموزشی ارتقاء تیپ دانشگاه و همچنین رفع نیازهای علمی، آموزشی و درمانی استان است، این معاونت تلاش دارد تا با پیگیری‌های مستمر بتواند تعداد ۳۰رشته دیگر را تا سال ۱۴۰۸ در دانشگاه علوم پزشکی قم راه‌اندازی نماید.

 

وی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ رشته های فوق تخصص گوارش و کبد بالغین، دکتری تخصصی(Ph.D) علوم سلولی کاربردی و کارشناسی ارشد بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار راه‌اندازی شد و جهت رفع نیازهای آموزشی درمانی دانشگاه دو نفر عضو هیأت علمی فوق تخصصی گوارش و ۵ نفر عضو هیأت علمی رادیولوژی از وزارت متبوع درخواست شده است.

  • نویسنده : زهره آقاجانی