استاندار قم با اشاره به مسائل و دغدغه‌های پیش روی صنعت دامپروری استان گفت: با جدیت پیگیر اجرایی شدن مصوبات و برنامه های حمایتی دولت برای دامداران و فعالان این بخش هستیم.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی در نشست با نمایندگان دامداران قم، با اشاره به برخی مشکلات در نظام توزیع نهاده های دامی افزود: افزایش نظارت های دستگاه های مسئول زمینه توزیع عادلانه خوراک دام را فراهم می کند.

استاندار قم با تاکید بر پیگیری مشکلات قابل حل دامداران توسط مسئولان استانی اضافه کرد: مشکلات ملی نیز از وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهد شد.

شاهچراغی بیان کرد: جمع بندی جلسه ای را که بزودی با وزیر  جهاد کشاورزی برگزار می شود، به اطلاع دامداران استان خواهیم رساند.

وی همچنین با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر حذف ارز ترجیحی برای نهاده های دامی خاطرنشان کرد: دولت سعی می کند تا این مصوبه را با در نظر گرفتن شرایط کشاورزان و سایر اقشار جامعه اجرا کند.

 

سالانه در استان قم بیش از ۳۰‌ هزار تُن گوشت قرمز و ۱۸۰ هزار تُن شیر تولید می‌شود و  این استان یکی از مناطق مهم بارانداز دام در کشور است و دام بسیاری از استان‌ها برای قیمت‌گذاری،‌ فروش و کشتار به قم آورده‌ می‌شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده : زهره آقاجانی