خدمت رسانی به مردم بشاگرد توسط معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با برپایی بیمارستان تاکتیکی حضرت فاطمه زهرا(س) در جنوب کشور به انجام رسید.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، به مناسبت دهه کرامت اردوی جهادی امام جعفر صادق(ع) وابسته به بیمارستان حضرت فاطمه (س) نیروی زمینی سپاه و سپاه ثارالله استان کرمان و مرکز نیکو کاری رضوان از تاریخ ۱۲ خرداد تا ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در منطقه محروم و دور افتاده بشاگرد بخش سردشت برگزار شد.

 

در این بیمارستان خدمات رایگان درمانی شامل سونوگرافی، زنان و زایمان ، اطفال ، چشم پزشکی ، دندان پزشکی، قلب ، جراحی عمومی به هموطنان در منطقه بشاگرد انجام شد.

همچنین اردوهای فرهنگی شامل برگزاری کلاس های فوق برنامه کنکور با حضور اساتید مجرب شامل دروس عربی ،ادبیات ، فیزیک ، ریاضی و زبان انگلیسی برای دانش آموزان پسرانه و دخترانه بصورت مجزا برگزار گردید که مورد استقبال محصلین قرار گرفت.

همچنین به همت تیپ ۱۱۰ سلمان فارسی نیروی زمینی سپاه و گروه‌های جهادی فلق مازندران، بیمارستان صحرایی از ۱۲ خرداد ماه جاری در میرجاوه و منطقه سیستان راه اندازی شد.

 

گروه جهادی فلق متشکل از ۴۰ نفر کادر درمانی شامل ، پزشک عمومی ، ارتوپد، متخصص اطفال ،  قلب ، چشم پزشک ، بینایی سنج ، زنان و زایمان ، مامایی ، داندانپزشک ، طب سنتی و عمومی  به همراه داروهای مورد نیاز ، تزریقات و پانسمان است که بمدت شش روز خدمات درمانی رایگان به مردم محروم منطقه می‌دهند.

 

این تیم در حال حاضر در منطقه سیستان است و قبل از آن در منطقه میرجاوه به مردم مناطق  محروم خدمات درمانی لازم را ارائه کرد.

 

سال گذشته نیز بیمارستان صحرایی در شهرستان میرجاوه و بخش کورین از توابع زاهدان راه اندازی و پزشکان جهادی به ویزیت رایگان بیماران پرداختند.

 

شایان ذکر است ؛ گفتنی است نیروی زمینی سپاه و معاونت بهداری رزمی این نیرو همواره طرح‌های محرومیت زدایی را در مناطق کمتر برخوردار اجرایی و عملیاتی کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به طرح ساخت و برپایی بیمارستان‌های صحرایی، ساخت مسکن، توزیع بسته‌های معیشتی و اردوهای فرهنگی و علمی اشاره کرد.

  • نویسنده : محدثه بخشی