مدیرکل بنیاد شهید خوزستان از برپایی ۴۰ موکب توسط این اداره برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حسن نورانی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی بنیاد‌های تابعه خوزستان در ایام اربعین اظهار کرد: موکب‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان از چهار گلوگاه ورودی به خوزستان در شهر‌های اندیمشک، بهبهان، هندیجان و اهواز تا محل پایانه‌های مرزی استان، شلمچه و چذابه استقرار یافته‌اند.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه این مواکب علاوه بر پذیرایی از زوار امام حسین (ع) به اجرای کار‌های فرهنگی نیز می‌پردازند افزود: بنیاد شهید استان در ایام اربعین ضمن اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، اقدام به برپایی ۴۰ موکب برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کلیه شهر‌های استان خوزستان کرده است.

وی اضافه کرد: این مواکب به صورت ۲۴ ساعته برای اسکان، پذیرایی، توزیع عکس و پیکسل شهدا بین زائرین آماده هستند که خوشبختانه تاکنون از سوی مردم با استقبال خوبی مواجه شدند.

نورانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های عکس، برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی، پاسخگویی به شبهات فرهنگی، ایستگاه سلامت و برگزاری زیارت عاشورا در مواکب از دیگر برنامه اجرایی این مواکب است.

وی بیان کرد: این روز‌ها جهان نظاره‌گر تجلی شور و عشق انبوه میلیونی جمعیتی است که از شمال و جنوب و غرب و شرق با پای پیاده به کربلا می‌روند و بنیاد شهید خوزستان نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با پخش تصاویر متعددی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، مدافع حرم، شهدای طریق الحسین (ع) و شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور در میان زائران یاد شهدا را زنده نگه دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ابراز کرد: هم اکنون در شهرستان خرمشهر و آبادان پنج موکب، شهرستان شوش ۶ موکب، دشت آزادگان سه موکب، هویزه و اندیمشک ۲ موکب، اهواز ۲ موکب و در بقیه شهر‌ها یک موکب برپا شده و در حال خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) هستند.

وی یاد آور شد: این مواکب که هر ساله جهت پذیرایی زائرین کربلای معلی در این مسیر برپا می‌شود، توسط جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان خوزستان راه‌اندازی شده و تا پایان اربعین و چند روز پس از آن برپا خواهند بود تا از زائران در حال بازگشت نیز پذیرایی کنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده