اختتامیه جشنواره شهید رمضانخانی که به هدف گسترش پژوهش و ایده پردازی بود در دانشگاه یزد با حضور اساتید یزد و اعضای خانواده شهید رمضانخانی برگزار شد .

به گزارش آماج خبر از یزد، صبح پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ،اختتامیه جشنواره شهید رمضانخانی که با هدف گسترش فرهنگ پژوهش و کاربردی کردن آنها بود در سالن مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد ، این اختتامیه میزبان خانواده شهید رمضانخانی بود که هواپیمای آنها ساعت۸:۳۰ در فرودگاه ایران به مبدا بیروت به زمین نشست.

 

جشنواره با سخنان خواهر آن شهید شروع شد . وی با زنده کردن خاطرات آن زمان و شرح دادن زندگینامه برادرش جمع حاضر را به سکوت وا داشت و در انتهای سخنانش به دستاوردهای آن شهید و میزان تاثیر گذاری وی اشاره کرد .

 

در ادامه فرزند ان شهید درباره پدرش و شهدا به زبان عربی برای حضار حاضر در سالن سخنرانی کرد .

 

در بخشی از اختتامیه ازنویسنده یزدی دعوت شد تا زندگینامه این شهید را به زبان تحریر بیان کند. شرح حالی از زندگینامه شهید رمضانخانی و رویداد های تاریخی ان زمان که اتفاق افتاده بود داد و افزود که ای کاش این شهید را زودتر شناخته بود.

 

محمد علی ایرانمنش ،معاون پژوهشی دانشگاه یزد هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها را اشنا کردن مردم با رویداد های پژوهشی و شناخت نقض های ایده های کاربردی و کمک به اشتغال زایی و همبستگی بیشتر بین اموزش و پرورش و دانشگاه ها دانست .

 

در اخر با تجلیل از ایده های برتر و قدردانی از آنها مراسم را به پایان رساندند.

 

  • نویسنده : فاطمه السادات میردهقان