مشاور تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به برگزاری گردهمایی نمایندگان اعتاب مقدس در عراق گفت: آستان قم در نشست امروز اعتاب مقدس، پیشنهاد برگزاری جشنواره فاطمی در سطح بین‌المللی را مطرح کرده است و آمادگی دارد تا این جشنواره را با مشارکت اعتاب مقدس برگزار کند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبر گزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: گردهمایی روابط‌عمومی‌های اعتاب مقدس صبح امروز به میزبانی عتبه علوی در نجف اشرف آغاز به کار کرده و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: نمایندگان حرم امام حسین(ع)، اعتاب عسکریین، کاظمین، عباسیه، دیوان وقف شیعی عراق، سیده خوله از بعلبک لبنان، نمایندگان اعتاب مقدس ایران از جمله حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، آستان شاهچراغ(ع)، آستان عبدالعظیم حسنی(ع)، مسجد مقدس جمکران و نمایندگانی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این نشست حضور دارند و مسئولان عتبه زینبیه نیز به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

 

مشاور تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در این نشست پیشنهادات در راستای افزایش همکاری‌ها و همچنین ارائه خدمات گسترده‌تر و مطلوب‌تر به زائران مطرح شده است.

 

وی با اشاره به اینکه عتبه حضرت معصومه(س) عنایت ویژه‌ای به امور قرآنی دارد، گفت: این آستان مقدس ترتیل‌خوانی عمومی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان را سال‌ها قبل راه‌اندازی کرده و موجب گسترش فرهنگ قرآنی در ایران و سایر کشورهای مسلمان شده است؛ دستاورد آستان مقدس قم در آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم نشان می‌دهد که هرگاه اعتاب در حوزه فرهنگ‌سازی اقدامات دینی ورود کند خداوند متعال در آن عرصه برکت ایجاد می‌کند.

 

حسینی نژاد با بیان اینکه قرآن موازات عترت باید مورد توجه قرار گیرد تا حدیث « إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتابَ اللِّٰه وَ عِترَتی» محقق شود گفت: آستان مقدس قم در نشست امروز اعتاب مقدس، پیشنهاد برگزاری جشنواره فاطمی در سطح بین‌المللی را مطرح کرده است و از آنجا که حرم مطهر قم نماد حرم گمشده حضرت زهرا سلام‌الله علیها است، این آمادگی در آستان مقدس قم وجود دارد که این امر مهم را با مشارکت اعتاب مقدس دنبال کند.

 

وی ادامه داد: در مورد سایر برنامه‌های فرهنگی نیز طرح‌ها و پیشنهاداتی هم آماده شده است که به شکل مکتوب به حاضران در این همایش ارائه شده است.

 

مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: نمایندگان اعتاب مقدس ایران در سفر خود به عراق با شیخ عبدالمهدی تولیت شرعی حرم اباعبدالله الحسین (ع)، عبائیجی امین‌العام این حرم مطهر و سید مصطفی ضیاءالدین امین العام عتبه عباسیه و محمد قاسم امین العام عتبه عسکریین دیدار کردند و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت اعتاب مقدس ایران، آمادگی خود را برای انتقال تجارت و همکاری بیشتر اعلام کردند.

 

وی ادامه داد: در این دیدارها که به منظور افزایش همکاری‌ها در راستای نشر معارف اهل‌بیت(ع) برگزار شد، هدایایی از اعتاب مقدس ایران به مسئولان اعتاب مقدس عراق از جمله مسجد مقدس کوفه، سهله و حرم سامرا اهدا شد.

  • نویسنده : سعادت کاظمی