دوره آموزشی داوری درجه سه فدراسیونی شطرنج برای نخستین بار به مناسبت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دلها در استادیوم تختی برگزار شد.

در راستای بالا بردن سطح علمی و افزون کردن تعداد داوران در رشته شطرنج برای برگزاری مسابقات در سطوح استانی و کشوری هییت شطرنج با همکاری اداره ورزش و جوانان برای نخستین بار در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار دلها با نام پهلوان جان فدا یک دوره کلاس آموزشی داوری درجه سه فدراسیونی در خانه شطرنج استادیوم تختی برگزار کرد.
بیش از بیست نفر از ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی در این دوره آموزشی شرکت کردند و به مدت پنج روز از پنجم لغایت نهم دیماه سال جاری به فراگیری آموزش های لازم به صورت تئوری و عملی پرداختند.
هادی حیدریان از اساتید فدراسیون شطرنج و از داوران بین المللی این رشته ورزشی مدرسی این دوره آموزشی را برعهده داشت .

حضور نوجوانان و جوانان علاقمند به داوری شطرنج در این دوره آموزشی به صورت رایگان از سوی هیئت شطرنج انجام شد که خود نشان از توسعه و ایجاد پشتوانه خوب و مطلوب در افزون کردن داوران برای برگزاری مسابقات است.

شایان ذکر است شانزدهم دیماه سال جاری آزمون این دوره آموزشی برگزار خواهد شد و شرکت کنندگانی که با موفقیت آزمون آنرا با اتمام برسانند مفتخر به دریافت گواهینامه فدراسیونی داوری درجه سه شطرنج خواهند شد.

  • نویسنده : حسین زرنقاب