مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر از برگزاری سوگواره "احلی من العسل" نوجوانان عاشورایی در تمامی شهرها و مناطق استان بوشهر خبر داد.

به گزارش آماج خبر، حسین معینی در برگزاری سوگواره “احلی من العسل” نوجوانان عاشورایی بوشهر اظهار داشت: نوجوانان مناطق مختلف استان بوشهر به نام و یاد حضرت قاسم بن‌الحسن علیه‌السلام نوجوان شهید دشت کربلا با شرکت در سوگواره “احلی من العسل” یاد حماسه‌آفرینی این شهید نوجوان دشت نینوا را گرامی داشتند.

وی از برگزاری سوگواره “احلی من العسل” نوجوانان عاشورایی در تمامی شهرها و مناطق استان بوشهر خبر داد و گفت: روز “احلی من العسل” یادآور حماسه‌سازی قاسم ابن الحسن علیه‌السلام است و با گرامیداشت این ایام در راستای دمیدن روح فرهنگ ایثار در کالبد جامعه اسلامی گام برداشته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر هدف از برگزاری سوگواره “احلی من العسل” را توسعه و گسترش فرهنگ عاشورایی، ارتقای سطح بصیرت دانش‌آموزان به‌منظور تبیین نقش جوانان با بصیرت عاشورایی در به نتیجه رساندن اهداف نهضت حسینی دانست.

معینی از دیگر اهداف این سوگواره را هدایت بهینه شور حماسی و عواطف مذهبی از نهضت حسینی به آینده‌سازان انقلاب اسلامی و ایجاد بصیرت صحیح از عاشورا و حماسه حسینی ذکر کرد و افزود: آنچه کربلا را به ما رسانده حاصل جهاد تبیینی است که زینب کبری(س) از عصر عاشورا شروع کرد و تاکنون ادامه یافته است.

نوجوانان شرکت‌کننده در این مراسم ضمن آشنایی با مقام حضرت قاسم علیه‌السلام، در رثای این شهید والامقام نوحه‌خوانی کردند.

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی