معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری شب شعر آیینی «آیات عدالت» در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد خبر داد.

به گزارش آماج خبر، رضا رضایی با اشاره به برگزاری شب شعر آیینی آیات عدالت، اظهار کرد: شب شعر آیینی «آیات عدالت» با حضور ۱۵ نفر از شاعران استان و ۳ نفر از شاعران کشوری، یکم اردیبهشت ماه در تالار مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این شب شعر به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های لیالی قدر برگزار می‌شود، اضافه کرد: شاعران در وصف مولای متقیان امام علی(ع) و ماه مبارک رمضان به قرائت اشعار خود می‌پردازند.

رضایی بیان کرد: شعر آیینی از دیر باز برای زنده نگه داشتن شعائر دینی، مدح و ستایش ائمه اطهار (ع) رواج داشته و شاعران در این زمینه با اشعار تأثیرگذار خود نقش مهمی در معرفی آن داشته‌اند.

وی افزود: برگزاری این گونه شب شعرها در مناسبت‌های مختلف راهکار خوبی برای ایجاد ارتباط و آشنایی دو سویه شاعران و تبلور اندیشه‌های هنری آنان است.

گفتنی است؛ شب شعر آیینی «آیات عدالت» پنجشنبه یکم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به همت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری شورای شعر استان و موسسه فرهنگی و هنری امتداد فرهنگ اردیبهشت بجنورد در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد با حضور شاعران و علاقه مندان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : سحر قائدی