مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری از برگزاری محافل قرآنی، نشست‌ها و برنامه‌هایی ویژه کودکان با همکاری کاروان قرآنی نور، کاروان زینبیون و دارالقرآن عتبه امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش آماج خبر، ابراهیم ساکی درباره برنامه‌های این کاروان قرآنی در موسم اربعین در کشور عراق گفت: این کاروان دوازدهم صفر عازم عراق شد و اولین محفل قرآنی خود را در شهر نجف برگزار کرد.

مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری افزود : تلاوت اذان گاهی‏ در حسینیه آیت الله شاهرودی در نجف‏، برگزاری محفل قرآنی و اجرای تلاوت اذانى‌گاهی در صافی صفا، برگزاری محفل قرآنی در مسجد کوفه و حرمین کاظمین از جمله برنامه‌های این کاروان تاکنون بود.

وی گفت : گروه‌های کاروان در مسیر نجف تا کربلا در حال برگزاری محافل انس با قرآن در مواکب عزاداری طریق الحسین (ع) هستند.

ساکی گفت: شب گذشته ۲۲ شهریور یک محفل قرآنی مشترک با عتبه امام حسین (ع) با حضور قراء ایرانی و حشدالشعبی عراق در کربلا برگزار شد و شامگاه امروز ۲۳ شهریور نیز یک محفل مشترک دیگر با حضور قاریان عتبات مقدس عراق و قاریان ایرانی در کربلا برگزار می‌شود.

مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری با بیان اینکه امسال همکاری خوبی با دارالقرآن عتبه امام حسین (ع) برقرار شد، با اشاره به حضور کاروان نور زینبیون گفت: در کنار کاروان نور قرآنی بعثه، کاروان نور زینبیون نیز به عراق اعزام شد. این گروه فعالیت‌های خود را در صحن حسینی آغاز کرده‌اند.

وی گفت : محور فعالیت این کاروان برپایی ایستگاه‌های صحت قرائت نماز، آموزش کودکان و نوجوانان از طریق نقاشی، بیان قصه‌های کودکانه کربلا و همچنین اقامه مجلس عزاداری و سخنرانی به دو زبان فارسی و عربی در صحن حسینی است.

وی همچنین از برگزاری سلسله نشست‌های بعثه رهبری در کربلا و نجف خبر داد و گفت: در روز‌های گذشته همایش اربعین و معارف علوی در نجف برگزار شد. دوشنبه ۲۱ شهریور همایش تقدیر از موکب‌داران و سه شنبه ۲۲ شهریور همایش زینب کبری (س) و استمرار نهضت حسینی در هتل قریشی کربلا برگزار شد. امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور نیز همایش اربعین و تمدن نوین اسلامی و فردا ۲۴ شهریور همایش تقدیر از خانواده‌های شهدا برگزار می‌شود. برنامه‌های جمعه ۲۵ شهریور نیز شامل همایش اربعین و فرهنگ اسلامی در صبح و برگزاری محفل انس با قرآن با حضور کاروان نور قرآنی در شب اربعین در حرم امام حسین (ع) است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده