سومین آئین سوگواره شعر عاشورایی «جاماندگان از عرشیان نینوا» امروز به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش آماج خبر؛ غلامرضا ابراهیمی دبیر سوگواره در این آئین اظهار داشت: هدف از برگزاری این سوگواره، کشف و تقویت استعدادهای ادبی استان، توجه به ظرفیت‌های نقالی مذهبی و نشر و گسترش فرهنگ عاشورا می‌باشد.

 

دبیر آئین سوگواره شعر عاشورایی خاطرنشان کرد: تمامی آثار رسیده به دبیرخانه به‌صورت کدگذاری و با حذف نام شاعر به هیات داوران انجام و همه اشعار از روی فرم ویژه داوری و زیبایی‌شناسی ادبی، با نهایت دقت و صیانت مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.

 

آرا به شرح زیر اعلام شد:

در بخش نوجوان؛ فاطمه سادات حسینی «اول»، سارا منصوری «دوم»، فاطمه میرزایی «سوم» حائز مقام کسب شدند.

در بخش جوان؛ حدیث زنگنه «رتبه اول»، حسین عاشوری «رتبه دوم»، دانیال ایزدی «رتبه سوم»، حائز مقام شدند.

در بخش بزرگ‌سال؛ مصطفی توفیقی «اول»، یحیی وحیدی «دوم»، علی حسین جمالی «سوم» کسب مقام گردید.

در بخش اربعین حسینی ؛ اسلام ابراهیمی «اول»، مازیار اسدی «دوم» احمد احمدی «سوم» کسب رتبه نمودند.

در بخش نقالی ؛ محمد رحمانی «اول»، طوبی شیرکانی «دوم»، ملیکا مقاتلی «سوم» کسب نمودند.

 

در ادامه مراسم، بشیر علوی نماینده هئیت داوران سوگواره با اشاره به روند داوری اشعار گفت: سومین سوگواره جاماندگان از عرشیان نینوا پس از دریافت، کدگذاری و ارزیابی آثار توسط هیئت‌داوران، برگزیدگان مشخص شدند.

 

وی یادآور شد: فراخوان پوستر این رویداد ادبی در ۱۰ شهریورماه با حضور اصحاب رسانه و شماری از مسؤولین استانی رونمایی و در این مدت نزدیک به ۴۰۰ اثر در قالب‌های مختلف کلاسیک و آزاد از ۱۲۰ شاعر آیینی به دبیرخانه سوگواره ارسال و بعدازآن داوری انجام شد.

 

علوی افزود: یکی از نکات برجسته اشعار رسیده توجه به زیست بوم از طرف شاعران گردیده بود که بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

این منتقد ادبی افزود: داوری این دوره از سومین سوگواره را حیدر منصوری، بشیر علوی و غلامحسین دریانورد از فعالین ‌ شعر آیینی و حوزه پژوهش و نقد ادبی استان بر عهده داشتند.

 

شایان به ذکر است؛ سومین سوگواره استانی شعر عاشورایی جاماندگان عرشیان نینوا، با میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان و موسسه هنری و رسانه اوج، در دو بخش عمومی (قیام عاشورا) و بخش ویژه (اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین) در دو رشته «شعر و نقالی عاشورایی» با حضور مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا طاهری، سرهنگ علیرضا غریبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ، هنرمندان ، شاعران ، نویسندگان در طبقه سوم حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

  • نویسنده : نرگس حیدری