معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: اقتصاد ریشه همه گرفتاری‌ها است و رفع مشکلات اقتصادی، بسیاری از مسائل کشور راحل می‌کند.

سعید عمرانی دیروز پس از بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر تولیدکننده و سرمایه‌گذار در کشور حمایت شود، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و روی طلاق، اعتیاد، ازداوج و آرامش مردم تاثیر می‌گذارد.

 

پیرو دستور رهبر معظم انقلاب برای رفع موانع و پشتیبانی از تولیدکنندگان، حرکت دستگاه قضایی شتاب گرفت و فقط در مرکز نزدیک به چهار هزار تولیدکننده از سراسر کشور که با دستگاه‌های اجرایی مشکل داشتند به قوه قضاییه مراجعه کردند، امید مردم به دستگاه قضاست و آن‌ها را ناامید نمی‌کنیم.

 

قوه قضاییه مراجعه‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذران را از دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌کند، درصدی منجر به نتیجه می‌شود و برخی مشکلاتی نیز ساختاری و به قانون مرتبط است که بیشتر زمان‌بر است و باید برای رفع آن‌ها با دستگاه‌های دیگری، تعامل برقرار کرد.

 

او گفت: حضور قوه قضاییه به واسطه وظیفه ذاتی نیست بلکه حضور پررنگ این قوه به دلیل تکلیف شرعی و قانونی در اقتصاد مقاومتی برای کمک به دولت جهادی سیزدهم است.

 

ابایی از پیگیری قضایی با هیج دستگاه اجرایی نداریم و همکاری‌های بین بخشی قوه‌های مجریه و قضاییه بیشتر شده است.

 

عمرانی می‌گوید: برخی مشکلات از جمله گرانی در حامل‌های انرژی، هم هزینه تولید را افزایش می‌دهد و هم ممکن است به نابودی و ورشکستگی تولیدکنندگان منجر شود و نتواند دیگر جبران کند.

 

به گفته معاون قضایی دادستان کل کشور برخی قبض‌ها از ۱۰۰ تا ۴۰۰ برابر افزایش قیمت دارد که اگر پذیرفته شود، هزینه تولید بالا می‌رود و باید مصوبه‌ها بررسی و تجدید نظر شود تا بتوانیم از تولیدکنندگان حمایت و آن‌ها را سرپا نگه داریم.

 

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان