معاون فنی و عمرانی شهرداری قم طول مسیر بی آر تی از پردیسان تا مرجعیت را 9 کیلومتر دانست و گفت: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده و امید می‌رود تا 3 ماه آینده بصورت کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به طرح«بی‌آر‌تی» قم، بیان کرد: این طرح از پردیسان تا میدان مرجعیت در عرض داخلی حدود ۱۴ متر، مسیر ویژه بی آر تی پیش‌بینی شده است.

وی طول مسیر را ۹ کیلومتر دانست و ابراز داشت: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده و امید می‌رود تا ۳ ماه آینده بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به برخی از ویژگی‌های این طرح حمل ونقلی، بیان کرد: این طرح اولین طرح روسازی بی آر تی در شهر قم است که در قالب آن صرفه جویی ویژه‌ای در کاهش مصالح، متریال و روسازی تثبیت شده بتنی عملیاتی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این نوع روسازی‌های تثبیت شده بتنی در مسیرهای کوهستانی مانند محور آیت الله بروجردی سبب می‌شود تا هیچ گونه انحرافی در تردد خودروهای عبوری ایجاد نشود و شیار افتادگی در آسفالت انجام نشود.

حلوایی زاده تصریح کرد: بعد از اتمام روسازی بتنی این محور، توزیع روکش آسفالت ۴ سانتی متری بر روی این خط بی آر تی انجام خواهد شد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند