مدیرعامل آب و فاضلاب کشور : مردم دشت آزادگان، اهواز، شادگان، خرمشهر و آبادان از آب با کیفیت غدیر بهره مند شدند و این آغازی از خدمات دولت مردمی به خوزستان است.

به گزارش آماج خبر، مدیرعامل آب و فاضلاب کشور در نشست با مدیر عامل آبفا و سازمان آب برق خوزستان به اجرای طرح غدیر برای آبرسانی به شهر‌های هدف در استان اشاره کرد و گفت: پروژه آبرسانی غدیر از آغاز دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و پیگیری وزیر نیرو سرعت گرفت به نحوی که پروژه چند ساله در مدت زمان ۱۰ ماه وارد مدار بهره برداری شد و کام مردم دشت آزادگان، اهواز، شادگان، خرمشهر و آبادان از آب با کیفیت غدیر شیرین شد و این آغازی از خدمات دولت مردمی به خوزستان است.

اتابک جعفری اظهار داشت: امسال به لطف خدا و اقدامات موثر دولت مردمی و تلاش قابل تحسین مدیریت صنعت آب و برق در خوزستان با کمترین تنش آبی مواجه بودیم.

وی طرح غدیر را از طرح‌های مهم دولت در خوزستان برشمرد و خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۲ پروژه بسیار مهم در کشور در دستور کار قرار گرفت، یکی پروژه آبرسانی همدان و دیگری پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان که اعتبارات قابل توجهی برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شد.

جعفری با بیان اینکه با بهره بردای از طرح آبرسانی غدیر مردم خوزستان از آب با کیفیت رودخانه دز بهره‌مند شدند ادامه داد: طرح آبرسانی غدیر به منظور تامین آب شرب با کیفیت اجرا شده است لذا باید آب ورودی به فضای سبز و صنایع صرفا از منابع دیگری که برای این امر پیش بینی شده است تامین گردد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آبفا کشور بیان کرد: تدابیر لازم برای تامین آب شرب اهواز از آب حیات و خط غدیر به صورت پایدار و با کیفیت پیش بینی شده است و در حال حاضر کیفیت آب شرب اهواز بسیار مطلوب است.

جعفری همچنین تاکید کرد وضعیت سرانه آب شرب شهر‌های خوزستان باید مطابق با استاندارد‌ها باشد و باید انشعاب‌های غیر مجاز در استان خوزستان جمع آوری شود.

طرح آبرسانی غدیر به منظور افزایش کمی و کیفی آب آشامیدنی در شهرستان‌های اهواز، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه، شادگان، آبادان و خرمشهر اجرا شد، آب این طرح بزرگ آبرسانی از رودخانه دز تامین شده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده