جشنواره گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باهدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی استعدادهای بالقوه و توانمندی‌ها، آداب‌ورسوم عشایر استان کهکیلویه و بویراحمد در روستای سر آب ننیز گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آماج خبر؛این جشنواره در راستای گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی باهدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی استعدادهای بالقوه و توانمندی‌ها، آداب‌ورسوم عشایر استان در روستای سر آب ننیز گچساران برگزار شد.

سردار “حمید خرم دل” فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم غیور همیشه در صحنه استان ک.ب بالاخص دو قوم بزرگ و فرهیخته قشقایی و لر و تمامی دست اندرکاران این برنامه و ضمن گرامیداشت سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: علت اصلی پیروزی ما در دوران انقلاب “اسلام”بود زمانی که دین اسلام وارد کشور ما شد، مردم کشور ما با شور و شعف دین اسلام را پذیرفتند و مردمان ما مردمانی متمدن ،پر فتوح و دینداری هستند و ریشه در اعماق تاریخ دارند.

وی در ادامه سخنان خود افزود:علت اصلی پیروزی ما در همه برهه های تاریخ خصوصا زمان حکومت شاه پهلوی همین دین اسلام بود
ایشان در سخنانشان اشاره به کشف حجاب در زمان رضا خان کردند.

روانبخش دیهیم خوب”فرماندار شهرستان گچساران” ضمن تشکر فراوان از زحمات عشایر غیور گفت:عشایر قبلا شاید دیده نمی شدند اما الان به همت و پشتوانه انقلاب اسلامی امروز شرایط مطلوب و بهتری دارند.
و ایشان اشاره به جمله معروف امام راحل که عشایر ذخایر انقلاب هستند .

وی ادامه داد:در آن زمان به خاطر نبود امکانات ،مردم روستاها و عشایر به شهر مهاجرت می کردند، اما الان مهاجرت معکوس است چرا که به پشتوانه انقلاب اسلامی امکانات بهتر شده و مردم از شهرها به روستاها مهاجرت می کنند.

در این جشنواره نیز عرضه محصولات تولیدی عشایر، برگزاری بازی‌های بومی محلی، پخت غذاهای محلی، موسیقی و نوا‌های محلی، برپایی میز خدمت و همچنین برنامه‌های فرهنگی در راستای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارائه توانمندی‌های عشایر در تولید صنایع‌دستی و فرآورده‌های دامی و لبنی؛ اجرا و در معرض نمایش گذاشته شد.

رونمایی از تصاویر هفت شهید انقلاب شهرستان گچساران،کاشت نهال توسط فرمانده سپاه فتح استان، اجرای گروه سرود دانش آموزان، اجرای نمایش طنز و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای عشایر استان نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره در گچساران بود.

خبرنگار: آهو پایدار

  • نویسنده : آهو پایدار