رییس شورای شهر بوشهر گفت: تمام تلاش ما این است که یک بودجه هزار میلیارد تومانی جهت سال آینده مدیریت شهری تدوین کنیم که بخشی از این منابع از درآمدهای پایدار، فرصت‌های سرمایه گذاری و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و بازار سرمایه در خواهد بود.

جعفر پورکبگانی رییس شورای شهر بوشهر صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورا با قدردانی از کمیسیون برنامه بودجه و اعضای شورا که در یک ماه اخیر وقت بسیار زیادی برای بررسی لایحه درآمدی گذاشتند اظهار داشت: این لایحه با نگاه متوازن هم در جهت منافع شهروندان و هم صلاح و صرفه شهرداری در جهت اداره شهر به تصویب رسید.

 

وی بیان داشت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری با عدم کارشناسی تصویب شده بود که جهت سال آینده این مشکل نخواهیم داشت و یک بودجه شفاف با رویکرد تغییر جدی در شهر تدوین خواهیم کرد که مردم این تغییرات را احساس کنند.

 

پورکبگانی گفت: تمام تلاش ما این است که یک بودجه هزار میلیارد تومانی جهت سال آینده مدیریت شهری تدوین کنیم که بخشی از این منابع از درآمدهای پایدار، فرصت‌های سرمایه گذاری و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و بازار سرمایه در خواهد بود.

 

پورکبگانی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام‌مالی در شهرداری و جلوگیری از ریخت و پاش‌ها یکی از اقدامات خوبی است که شروع شده و با جدیت بیشتری باید دنبال شود.

 

رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه پهنه شهر باید افزایش پیدا کند گفت: ما باید شاهد شهرک سازی در شهر با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها باشیم چیزی که در مورد شهرک نیایش اتفاق افتاد اما باید با ایجاد زیر ساخت‌های کامل باشد که شهر را دچار مشکل نکند و باعث توسعه شهر و ایجاد مسکن مناسب جهت شهروندان باشد.

 

  • نویسنده : نرگس حیدری