مردم استان بوشهر پس از یکماه روزه داری در عید سعید فطر ۲۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفارات به نیازمندان استان پرداخت کردند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بر اساس گزارش اخذ شده تاکنون بیش از ۲۲ میلیاردتومان زکات فطریه و کفاره توسط مردم استان بوشهر در جهت کمک به خانوارهای نیازمند و مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

محمد رضا میری اضافه کرد: از این میزان زکات فطریه ۱۹ میلیارد تومان آن از سوی موسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، مساجد و شوراهای زکات روستایی جذب و میان نیازمندان همان منطقه توزیع شده است و حدود ۳ میلیارد تومان دیگر در اختیار کمیته امداد قرار گرفت که که در زمینه کمک به بیماران و تامین لوازم ضروری خانواده‌ها از جمله یخچال، کولر ومنبع ذخیره آب هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون زکات کشور مسئولیت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، تصریح کرد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، وجوهات جمع‌آوری شده در هر شهر و منطقه، با محوریت ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در عید سعید فطر ۱۲۰۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه و کفاره شامل پایگاه امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه سایر مؤسسات خیریه در مصلی‌ها، میادین و معابر، در شهرها و روستاهای استان بوشهر مسئولیت جمع‌آوری فطریه و کفارات روزه‌داران را برعهده داشتند.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی