مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی از هر سه جان باخته حوادث محور‌های برون شهری و روستایی استان در سال گذشته یک نفر موتور سوار بوده است.

به گزارش آماج خبر، عبدالکریم اخترشناس افزود: از این نظر بوشهر جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: پارسال ٢٤٧ نفر بر اثر حوادث محور‌های برون شهری و روستایی استان جان خودرا از دست داده اند که تعداد ۸۵ نفر از آن‌ها راکب و یا سرنشین موتور سیکلت بوده اند که سهم ٣٤/٣ درصدی تلفات را شامل می‌شود.

اخترشناس بیان داشت: بر اساس آمار‌های منتشره همچنین ضربه به سر به علت استفاده نکردن از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده است که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

وی گفت: بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسواران استان در ساعات غروب و ابتدایی شب ۱۸تا ۲۰ اتفاق افتاده است که روشن نمودن چراغ‌ها در این ساعات، نصب برچسب‌های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می‌تواند نقش بسزایی در دیده شدن موتورسوار توسط سایر کاربران جاده‌ای داشته باشد.

اخترشناس از سهم ٥٠ درصدی جوانان در تلفات موتورسواری استان در سال گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است که بدلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده‌ها هستیم.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست