رییس ستاد آزمون‌های اصفهان گفت: ارزیابی اولیه نشان می‌دهد که در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال ۱۴۰۱ بیشترین تعداد غیبت داوطلبان مربوط به گروه هنر و بیشترین درصد غیبت مربوط به گروه زبان‌های خارجی است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، رضاعلی نوروزی بدون اشاره به میزان غیبت داوطلبان، افزود: امسال هیچ داوطلب مبتلا به کرونا بر اساس خوداظهاری در استان نداشتیم اما در چند مورد، داوطلبان بدلیل اضطراب حال مناسبی نداشتند که سعی شد این مسائل در اوج آرامش حل و فصل شود.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با موارد تقلب در آزمون سراسری، اظهار داشت: کشف تقلب با هدف ایجاد شرایط برابر و عادلانه در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها و رسیدن حق به حقدار انجام می شود.

وی تصریح کرد: مردم باید مراقب باشند فرزندان آنها در دام کلاهبرداران فروش جعلی کلید های کنکوری و تجهیزات بی ثمر تقلب نیفتند.

نوروزی با بیان اینکه در مجموع، آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال ۱۴۰۱ در استان اصفهان بدون تنش و با سلامت و آرامش برگزار شد و تلاش کردیم حق هیچ داوطلبی تضییع نشود، افزود: موردی از قطعی برق در حوزه های امتحانی به ما گزارش نشد هرچند برخی حوزه ها با مسائلی درباره سامانه‌های سرمایشی مواجه بودند.

وی با اشاره به شرکت حدود ۸۷ هزار نفر در آزمون سراسری ۱۴۰۱ در استان اصفهان، تصریح کرد: نمی توانیم با قطعیت بگوییم که هیچ نقصی وجود نداشته اما سعی شد این آزمون با کمترین تنش برای داوطلبان و خانواده ها برگزار شود.

رییس ستاد آزمون‌های اصفهان با اشاره به اینکه برخی از مسائل پیش آمده در آزمون سراسری به ثبت نام داوطلبان بر می گردد، گفت: بعنوان مثال برخی داوطلبان هنگام ثبت نام، محل آزمون و رشته را اشتباه انتخاب کردند و در روز آزمون با مشکل مواجه شدند.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه ها، ادامه داد: این مشکلات در روزهای برگزاری آزمون سراسری گریبانگیر ما و برخی داوطلبان شد بعنوان مثال داوطلبی که اهل اصفهان است محل آزمون را آران و بیدگل انتخاب کرده بود و بدلیل اینکه امکان تغییر محل آزمون در روز برگزاری کنکور وجود ندارد با مشکل مواجه شد.

نوروزی از داوطلبان و خانواده های آنها خواست تا دفترچه آزمون سراسری را به خوبی مطالعه و فرم های ثبت نام را با دقت تکمیل کنند و گفت: پس از ثبت نام داوطلبان، دفترچه های سوالات و پاسخنامه ها برای آنها شخصی سازی می شود و در روز آزمون امکان جابه جایی آنها از حوزه ای به حوزه دیگر وجود ندارد.

وی درباره قطع بودن شبکه های ارتباط سیار در محل حوزه های امتحانی توضیح داد: این کار با هدف از بین رفتن هر گونه ساز و کار و بستر برای تقلب و با هدف افزایش سلامت و امنیت آزمون انجام شد.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها در سال ۱۴۰۱ از هشتم تا یازدهم تیر امسال برگزار شد و حدود ۸۷ هزار داوطلب در ۲۷ شهر استان اصفهان به رقابت پرداختند.

اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری