مدیرکل درمان و بهداشت کمیته امداد کشور گفت: بیشترین نیازها و مشکلات خانواده های مددجو در زمینه درمان است.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، مجتبی احمد لو در نشست با معاونین هلال احمر و کمیته امداد استان برای امضای تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه، اظهار کرد: ارائه خدمات با کیفیت و ضروری از خصوصیات خدمات هلال احمر بوده که خصوصاً قشر نیازمند جامعه در طول سال در مناسبت‌های خاص از این خدمات برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی ۹۰ بیمار خاص و نیازمند، ۲۷۰ بیمار سرطانی و ۶۰۰ بیمار زمین گیر در استان گفت: این بیماران نیازمند خدمات درمانی ویژه و ضروری هستند.

وی ادامه داد: برای کمک درمانی ویژه به بیماران صعب العلاج، توسط بیمه سلامت صندوقی تأسیس شده است که امیدواریم در آینده بخشی از مشکلات درمانی مددجویان امداد را برطرف کند.

احمدلو با اشاره به اینکه اعتبارات جاری امداد جوابگوی حجم زیاد نیازها و مشکلات درمانی مددجویان نیست، افزود: در این زمینه نیازمند مشارکت دستگاه‌های خدمت رسان هستیم.

وی تصریح کرد: اولویت امداد این است که بجای کمک نقدی به بیماران نیازمند، با مشارکت دستگاه‌های دیگر تجهیزات و خدمات درمانی به افراد نیازمند خدمات درمانی ارائه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های که هلال احمر در زمینه‌های امداد و نجات دارد گفت: انتظار داریم در ارائه این آموزش‌ها به مددکاران کمیته امداد همکاری شود.

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد استان نیز در این نشست گفت: هلال احمر در مناسبت‌های گوناگون در خدمت به قشر نیازمند جامعه همراه کمیته امداد بوده است.وی ادامه داد: نیاز درمانی از مهم‌ترین نیازهای قشر مددجو بوده و رفع این نیازها مستلزم مشارکت دستگاه‌های دیگر است.

وی در ادامه گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که امروز بین کمیته امداد و هلال احمر امضا شد همکاری‌های بیشتر و مؤثرترین بین این دو دستگاه در خدمت به محرومین صورت می‌گیرد.

علی محمدی مدیرکل هلال احمر استان نیز در این نشست گفت: هلال احمر و کمیته امداد اهداف مشترکی در زمینه خدمت رسانی به محرومین دارند و در این زمینه هماهنگی و همکاری خوبی وجود دارد.

وی ادامه داد،: با توجه به اینکه درمان و سلامت از ضروری‌ترین درخواست‌ها و مشکلات نیازمندان است تلاش می‌کنیم با توجه به امکانات موجود همکاری خوبی با این نهاد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هلال احمر استان با توجه به تجربیات و امکاناتی که دارد آمادگی داریم آموزش‌ها و تجربیات خود را خصوصاً در زمینه امداد و نجات در اختیار مددکاران کمیته امداد قرار دهیم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی