مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: با تفویض اختیار به استان‌ها، بیش از هزار تن روغن موجود در انبار‌ها مجوز‌های لازم را دریافت کرده و در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ معاون وزیر امور اقتصادی و داراییعبدالمجید اجتهادی در حاشیه مراسم تودیع و معرفی مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان بوشهر افزود: درباره کالا‌های درجه یک و دو تفویض اختیار به طور کامل به استان‌ها داده شده است و مدیر استان طبق مقررات و دریافت مجوز‌های لازم به طور سریع باید نسبت به تعیین تکلیف این کالا‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر که مرحله جدید عادلانه سازی یارانه‌ها انجام شده با همین تفویض اختیار بیش از هزار تن روغن موجود در انبار‌ها مجوز‌های لازم را دریافت کرده و در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: اکنون ۵۴ درصد کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی فاقد رای قطعی هستند که همکاری، هماهنگی و دستور فروش بخش از این کالا‌ها که موردنیاز مردم است صادر شده است.

به گفته اجتهادی، فروش اموال تملیکی در کشور ۶۲ درصد افزایش یافته و امحای کالا‌های فاسدشدنی و تاریخ گذشته نیز ۱۳۲ برابر شده و تعیین تکلیف کالا‌ها بخوبی رخ داده است.

وی گفت: باید ارتباط بین سامانه جامع اموال تملیکی، سامانه‌های قوه قضائیه و سازمان تعزیرات که دستگاه اصلی در بحث قاچاق و کالا‌های متروکه هستند، بخوبی تقویت شود.

 

 

  • نویسنده : حدیث ظریف دوست