مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: بر اساس قانون ۲۰۰ فعالیت برای بهزیستی تعریف شده که به جامعه هدف و مردم ارائه می‌شود.

به گزارش آماج خبر، حسین اسدی‌راد با اشاره به فصل ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و تاریخچه سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی با هدف توانمندسازی سازی گروه‌های هدف از جمله معلولین، زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از معلولیت‌ها شکل گرفته و نزدیک به ۲۰۰ فعالیت برای بهزیستی تعریف شده است.

وی افزود: یکی از خدمات اضطراری حوزه اجتماعی بحث اورژانس اجتماعی است که در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: افزون بر فعالیت مراکز دولتی و خصوصی سلامت روان به صورت حضوری، خط مشاوره ۱۴۸۰ نیز به صورت تلفنی و رایگان پاسخگوی مردم است.

وی عنوان کرد: همچنین بهزیستی خدماتی را در بحث تحکیم خانواده برای حمایت از خانواده‌های سه قلو به بالا ارائه می‌دهد.

اسدی‌راد از دیگر خدمات بهزیستی را حمایت از افراد در حوزه درمان اعتیاد عنوان کرد و افزود: مراکز درمان اعتیاد بهزیستی در بخش خصوصی و دولتی در استان فعال هستند و سیاست این سازمان بازتوانی و بازگرداندن افراد معتاد به زندگی عادی است.

به گفته وی، بهزیستی در حین درمان و بعد از آن حامی این افراد است و بعد از آن‌که از چرخه اعتیاد پاک می‌شوند، آموزش‌های شغلی و فنی و حرفه‌ای برایشان تدارک می‌بینید و در حوزه اشتغال و تسهیلات اشتغال کمک هزینه‌هایی پرداخت می‌شود که این افراد بتوانند به زندگی عادی‌شان برگردند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص حمایت‌های بهزیستی از معلولان گفت: کمک‌هایی که بهزیستی در حوزه معلولین ارائه می‌دهد مبتنی بر اصل توانمندسازی است و هدف این است که این افراد در حوزه‌های تحصیلی، فنی، هنر و ورزش توانمند شوند و به عنوان فردی مستقل در جامعه حضور پیدا کنند.

وی یکی از چالش‌های اصلی گروه‌های هدف این اداره کل را مسکن و اشتغال عنوان کرد و گفت: برای اشتغال این افراد، بهزیستی با فنی و حرفه‌ای تفاهم نامه‌ای در خصوص آموزش افراد زیر پوشش امضا کرده است.

اسدی‌راد از همه مردم با تخصص و توانایی و علاقه‌مندی‌های متفاوت دعوت کرد که برای کمک به مددجویان، همراه بهزیستی باشند.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست