وزیر دفاع روسیه اعلام کرد تعداد نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای این کشور دو و نیم برابر افزایش یافته و به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت، بیش از سی‌هزار نیروی ناتو در مجاورت مرزهای این کشور مستقر شده‌اند.

 

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، شویگو در نشستی با مقامات نظامی بلاروس گفت، از زمان شروع جنگ اوکراین، تعداد نیروهای ناتو «برای بازدارندگی در برابر روسیه» بیش از دو برابر شده‌اند.

 

وزیر دفاع روسیه افزود، بلوک نظامی به رهبری آمریکا نیروهای خود را در اروپای شرقی و مرکزی و همچنین در حوزه‌های بالکان و بالتیک دپو کرده‌اند.

 

او در ادامه گفت: «تعداد این نیروها دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده و به ۳۰ هزار نفر از ماه فوریه تا به حال رسیده است و ممکن است در آینده نزدیک بیشتر شود».

 

این مقام روس افزود، این تحولات نه فقط برای مسکو بلکه برای بلاروس نیز تهدید محسوب می‌شود و نیروی دفاعی هردو کشور باید وظیفه اتحاد دو کشور را در اولویت قرار دهند.

 

شویگو همچنین گفت، هدف نهایی غربی‌ها در تقابل با روسیه، «نابود کردن اقتصاد، پتانسیل نظامی و از بین بردن توان اجرای سیاست‌های خارجی مستقل این کشور است».

 

در همین حال، پایگاه خبری هیل نیز از اعزام متخصصان تسلیحاتی وزارت دفاع آمریکا به اوکراین به منظور بازرسی و نظارت بر تسلیحات آمریکایی که در جنگ علیه روسیه استفاده می‌شود خبر داده است.

 

براساس این گزارش، هیل مدعی است، به غیر از نظامیانی که از سفارت واشنگتن در کی‌یف محافظت می‌کنند، این اولین هیات نظامی آمریکایی است که به اوکراین می‌رود.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قول داده است که نظامیان آمریکایی را برای جنگ به اوکراین اعزام نخواهد کرد اما تصمیم جدید پنتاگون باعث افزایش نگرانیها به ویژه در میان جمهوریخواهان در زمینه چگونگی تاثیر نظامی آمریکا در اوکراین شده است.

  • نویسنده : نازنین بهشتی